Groeispurt personeel Hornbach Nederland

21 mei 2015

Groeispurt personeel Hornbach Nederland

Toename aantal medewerkers bouwmarktketen met 27%

Hornbach Nederland maakt een groeispurt door op het gebied van personeel. Het aantal medewerkers van de projectbouwmarktketen neemt dit jaar toe met ruim 27%. Dankzij de komst van twee nieuwe vestigingen (Geleen en Best) en een speciaal klantcontactcentrum (klantservicecentrum) komen er 350 arbeidskrachten bij, waarmee het totale personeelsbestand uitgroeit tot boven de 1.600.

Die nieuwe medewerkers worden bij Hornbach niet zomaar in het diepe gegooid. Vanuit de gedachte dat deskundig advies en competente service leidende principes zijn in het winkelconcept van Hornbach, vervullen de medewerkers een cruciale rol. "Daarom blijven we samen bouwen aan de ontwikkeling van onze medewerkers", benadrukt Chris van den Akker, HR Manager bij Hornbach Nederland.

Fundament

Hornbach wil graag een goede werkgever zijn. Dat betekent goede arbeidsvoorwaarden, een gezondheidsprogramma en de mogelijkheid tot persoonlijke groei. "Wij geloven dat zelfontplooiing van medewerkers leidt tot de betrokkenheid en motivatie die nodig zijn om als bedrijf te kunnen blijven groeien", zegt Van den Akker. "Zij vormen ons belangrijkste kapitaal, het fundament om verder te kunnen bouwen. Dat betekent een optimale werkomgeving creeren, waarin zij de ruimte hebben om te groeien. Om te ontdekken waar ze goed in zijn, zodat ze met het juiste materiaal kunnen metselen aan hun eigen ontwikkeling. Daar investeren wij graag in, onder meer met uitgekiende opleidingsprogramma's, waaronder het Hornbach Ontwikkel Programma (MBO 4 en HBO Associate Degree Retailmanagement). Vanuit de projectgedachte dat betrokken, vakkundige en gemotiveerde medewerkers klanten naar Hornbach laten terugkomen."

Over HORNBACH

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 138 jaar en meer dan 16.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu achttien jaar en telt het inmiddels tien vestigingen. HORNBACH won in 2014 voor de negende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie `Beste Bouwmarkt van Nederland'. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GFK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).