Marktplaats Zakelijk breidt display uit in smartphone app - Marktpla..
Robert Franke: "Wij willen met onze klanten investeren in mobiele campagnes"
Amsterdam, 14 april 2015 -
Marktplaats Zakelijk heeft haar display advertising-mogelijkheden uitgebreid binnen de Marktplaats-app voor smartphone. Eerder werden deze mogelijkheden al voor Android opengesteld. Met de update in de iOs-app kunnen adverteerders nu heel gericht, cross device - via de responsive website en
apps voor tablet en smartphone - de koopgerichte doelgroep op Marktplaats op het juiste moment beinvloeden. De intent data van Marktplaats biedt inzicht in dit proces en daarmee de mogelijkheid om de juiste doelgroep binnen het orientatieproces of vlak voor het moment van aankoop, met een
passende boodschap op het juiste moment te bereiken.
Maandelijks ontvangt Marktplaats gemiddeld 7.3 miljoen unieke bezoekers. Bijna de helft van het verkeer op Marktplaats komt via een mobiele telefoon en 40% van de Marktplaats-bezoekers gebruikt meerdere devices per maand. Dat maakt het inzetten van cross device advertising dan ook voor de hand
liggend, gezien de vergrote impact en verbeterde online performance die ermee kan worden gerealiseerd.
"Met desktop waren we al groot maar de opkomst van mobiel en tablet zorgt niet alleen voor enorme groei in gebruik maar ook voor groei in mogelijkheden voor adverteerders.", aldus Robert Franke, hoofd mediabureaus & exchange. "Net als de rest van de markt zien wij dat adverteerders weliswaar
overtuigd zijn van de potentie en het belang van mobile advertising maar dat er terughoudendheid is omdat dit nog onverkend terrein is voor veel adverteerders."
Franke geeft aan te willen investeren in creatie en onderzoek: "Om de drempel nog verder te verlagen, willen wij samen met onze klanten vooraf volop investeren in de ontwikkeling van mobiele campagnes en daarmee de impact aan tonen."
Met cross device targeting kan beter worden ingespeeld op het orientatie- en aankoopgedrag van consumenten op alle devices. In verschillende vormen van display advertising kan via storytelling een boodschap cross-device worden overgebracht. De contactfrequentie wordt geoptimaliseerd, omdat het
mogelijk is een communicatieboodschap over de verschillenden devices heen te cappen. Campagne-optimalisatie is mogelijk op advertentieformaat en specifiek op device.
De nieuwe bannerposities in de smartphone app worden getoond binnen alle rubriekspagina's en zoekresultaten-pagina's op de elfde positie van iedere pagina, zowel in de list view (met previews van de advertenties) als de gallery view-overzichten (waarbij per advertentie op Marktplaats een grote
productfoto wordt getoond).