GLASSDOOR VAN START IN NEDERLAND

Nederland 20 mei 2015 - Vandaag lanceert Glassdoor het Nederlandse carriere platform www.glassdoor.nl met de iOS- en Android apps. De vraag naar meer transparantie op de werkplek doet Glassdoor internationaal groeien. Na succes in o.a. Amerika, Engeland, Frankrijk en Duitsland beschikt ook Nederland nu over zijn eigen, lokale carriere community.

Werkzoekenden

Vanaf vandaag kunnen Nederlandse werkzoekenden terecht bij meer dan 80.000 vacatures en bedrijfsprofielen van ruim 3.000 werkgevers in Nederland, waaronder grote bedrijven als TomTom, Booking.com, ING en Philips. De bedrijfsprofielen bevatten onder meer beoordelingen van bedrijven, CEO's en sollicitatiegesprekken, secundaire voorwaarden, salarisinformatie en kantoorfoto's, aangeleverd door de medewerkers zelf.

"Voor veel mensen is hun carriere een belangrijk onderdeel van hun leven. Wij zijn ervan overtuigd dat we, door hier waardevolle informatie over aan te bieden, mensen kunnen helpen bij het vinden van een baan waar ze echt van houden. En het werkt ook omgekeerd: bedrijven kunnen op die manier veel effectiever personeel werven", aldus Tico Andrea, productmanager Glassdoor Nederland.

Wie zelf iets bijdraagt, krijgt gratis toegang tot alle gegevens in Glassdoor. De vacatures zijn altijd door iedereen op te vragen. Er is geen enkel ander banenplatform dat vacatures combineert met deze diepgaande informatie over specifieke banen bij bedrijven.

Transparantie op de werkvloer

"Transparantie op het werk is belangrijk; ruim een derde van de werknemers in Noord-Europa geeft aan dat hun werk niet voldoet aan de verwachtingen die tijdens de sollicitatie zijn gewekt [1] . Werknemers besteden veel tijd aan hun werk en kunnen die tijd niet doorbrengen met familie en vrienden. Als je dan ook nog een baan hebt die wezenlijk anders is dan wat je had verwacht, kan dat kostbare gevolgen hebben voor de werkzoekende en voor de werkgever", benadrukt Tico Andrea.

Werkgevers

Voor alle werkgevers in Nederland biedt Glassdoor op dit moment een gratis werkgeversaccount aan. Met een gratis werkgeversaccount krijgt een officiele vertegenwoordiger van het bedrijf niet alleen toegang tot relevante werkzoekenden maar ook waardevolle inzichten en analyses over alles wat van invloed is op de wervingsprocedures en de reputatie van een bedrijf. Werkgevers kunnen met een account ook antwoorden op beoordelingen van het bedrijf, beoordelingen markeren die mogelijk ongepast zijn en realtime updates plaatsen op hun profielpagina's. De komende maanden zal Glassdoor lokale Nederlandse diensten voor werving en branding toevoegen aan zijn portfolio. Lees hier meer over wat Glassdoor voor werkgevers kan doen.

De Glassdoor-app voor iOS is verkrijgbaar in de Nederlandse Apple App Store.

De Glassdoor-app voor Android is verkrijgbaar in de Google Play Store.

_________

1. Online-onderzoek van Harris Interactive namens Glassdoor, 29 juli - 4 augustus 2014. Steekproef onder 3.000 klanten in Groot-Brittannie, Frankrijk en Duitsland, van 16 tot 64 jaar. 30% van de ondervraagden gaf aan dat de huidige baan niet voldeed aan verwachtingen die tijdens de sollicitatieprocedure waren gewekt.