Digitale dienstverlening
Gepubliceerd op: 19 mei 2015
De gemeente Amstelveen heeft het afgelopen jaar een groot deel van de digitale dienstverlening volledig vernieuwd. De oude webformulieren voldeden niet meer aan de nieuwste richtlijnen. Er zijn inmiddels 33 formulieren bijgekomen die u op de website kunt invullen en direct versturen.
Zo kunt u 24/7 online een afspraak inplannen voor het ophalen van uw grof huishoudelijk afval, uw verhuizing naar of binnen Amstelveen doorgeven, een uittreksel bestellen en direct betalen met Ideal, Visa of MasterCard, bezwaar maken tegen een besluit van de gemeente, uw straatfeest of
incidentele festiviteit melden, aangifte doen van uw hond en diverse klachten en meldingen doorgeven over de openbare ruimte.
Een afspraak maken voor een paspoort of rijbewijs was al langer mogelijk. De formulieren zijn te vinden op de pagina's waar ook de overige informatie over het betreffende product te vinden is. Bij de meeste formulieren kunt u kiezen of u gebruik maakt van DigiD of niet. Als uw gegevens bij de
gemeente bekend zijn, worden dan uw adres en contactgegevens direct ingevuld. Bij enkele formulieren is het gebruik van DigiD verplicht, deze vervangt dan de verplichte geschreven handtekening.
De gemeente ziet nog steeds ruimte voor verbetering. Zo is de afhandeling van sommige webformulieren nog steeds omslachtig, waardoor de gebruikers van de formulieren nog niet online kunnen zien wat de status is van hun vraag, melding of aangifte. Dat wordt mogelijk, zodra het totale systeem is
vernieuwd.
Delen op:
* nujij
Wilt u meer weten?
* Laan Nieuwer-Amstel 1, 1182 JR Amstelveen
* Bel ons op: (020) 540 49 11
* Contactformulier
* gemeente@amstelveen.nl
* Openingstijden per balie
* Routebeschrijving
* Volg Gemeente Amstelveen op Twitter
* Volg Gemeente Amstelveen op Facebook
* Inschrijven voor de nieuwsbrief: nieuwsbrief@amstelveen.nl