Albron kijkt terug op succesvol horecaseizoen op Keukenhof
Keukenhof heeft dit jaar met 1.175.000 bezoekers een nieuw record bereikt. Het mooiste lentepark ter wereld is trots op de resultaten. 2015 is het tweede achtereenvolgende jaar dat het park meer dan 1 miljoen bezoekers trok. Ook Albron, horecapartner sinds 2010, kijkt terug op een druk en succesvol seizoen.
Het hoge bezoekersaantal is het gevolg van de grote publiciteit rondom het thema Van Gogh en een stijgende aantrekkingskracht van Keukenhof bij Amerikanen, Duitsers, Chinezen en Zuidoost Aziaten, maar ook onder het Nederlandse publiek. Met name onder Nederlandse gezinnen nam het aantal bezoeken toe.
Verlenging contract
Het contract tussen Keukenhof en Albron werd dit jaar met nog eens vijf jaar verlengd. Bart Siemerink, directeur Keukenhof over het partnership: "Wij zijn goed in het bouwen van een park, en schakelen professionele partners in op andere terreinen. Zo ook voor de horeca. Lekker eten en drinken maakt een belangrijk onderdeel uit van een dagje uit. Albron draagt met haar expertise bij aan de complete belevenis die we onze bezoekers graag willen bieden. Ruim een miljoen bezoekers in een zo'n korte periode gastvrij in de horeca ontvangen vraagt om de juiste kennis, flexibiliteit en vakmanschap."
"Op 15 vaste en 40 mobiele horecalocaties verwennen, verleiden en verrassen wij de bezoekers", aldus Robert Visser, directeur Albron Leisure. "Gastvrijheid en mooie producten staan daarbij voorop. We zijn trots op het succes van dit prachtige en unieke lentepark en het feit dat wij het verlengstuk mogen zijn van het management van Keukenhof".
Nieuwe horecaconcepten
Tijdens hun dagje genieten bezoekers van een typisch Hollandse snack als een broodje rookworst of verse haring. De hardlopers? In 8 weken tijd werden er onder andere bijna 300.000 koppen koffie geserveerd, 170.000 appelpunten, 150.000 flesjes water en 36.000 broodjes haring. Bezoekers konden hiervoor dit jaar voor het eerst terecht in De Kas, een nieuw, fris horecaconcept op maat waar men onder het genot van een kop koffie een prachtig uitzicht had op de bollenvelden. Daarnaast was het nieuwe `Frozen Yogurt'-concept een groot succes onder de -met name -internationale gasten. En Albron blijft ontwikkelen. Zo staat een nieuw entreegebouw in de planning, waar Albron o.a. een prachtig Grand Cafe en een To-Go-outlet zal openen. Concepten die Albron speciaal voor Keukenhof ontwikkelt en die naadloos aansluiten bij de wensen van bezoekers en opdrachtgever Keukenhof.