Vivera viert 25-jarig bestaan met nieuwe huisstijl
Vivera uit Holten, producent van vleesvervangende producten, viert dit jaar haar 25-jarig bestaan. In 1990 introduceerde ze voor het eerst haar vegetarische alternatieven. Nu brengt de marktleider haar volledige assortiment in een nieuwe verpakking met een veel eigener karakter. Doel is om een bredere doelgroep aan te spreken.
Vivera presenteert zich als 'de lekkere variatie'. 'Iedereen die van afwisseling houdt zal onze smakelijke vegetarische producten waarderen' aldus commercieel manager Gert Jan Gombert. 'Je hebt elke dag wel trek in wat anders. Vivera biedt je precies dat. Om die positionering aan te scherpen haakten we in met Artica. De handelsintroductie maar ook de communicatie richting consumenten pakten we met hun op.' De nieuwe huisstijl is vanaf 1 juni overal zichtbaar, maar daarvoor al te spotten tijdens de Libelle Zomerweek en de PLMA.
'De nieuwe verpakkingen moesten opvallen in het schap en eveneens een ambachtelijke, natuurlijke uitstraling hebben. Daarvoor zochten we SOGOOD op. Het resultaat? Revolutionair - andere - verpakkingen. De sleeves zijn zwart met een nieuw logo en een geheel eigen illustratiestijl. Het is een knipoog naar het traditionele slagersbeeld van een koe die in stukken verdeeld is. Ook het bakje is veranderd, vroeger waren we de eerste met een groene. De rest van de markt volgde ons. Nu maken we de overstap naar een transparante variant.'
De meeste recepturen zijn eveneens aangepakt en verbeterd. En het nieuwe product, de plantaardige 'kipstukcjes', is volgens Ivomar als beste getest. Het jubileum, een nieuwe huisstijl, vernieuwde verpakkingen, een geslaagd nieuw product... Vivera heeft duidelijk meer dan genoeg te vieren.