Moeders niet bekend met swagger en twerken

Uit onderzoek van DubbelFrisss onder moeders en hun kinderen blijkt dat tieners vinden dat hun moeder hun leefwereld niet goed kent: termen zoals swagger of twerken klinken veel moeders onbekend in de oren. Behalve deze trendy woorden zijn moeders ook niet altijd op de hoogte van het eet- en drinkgedrag van de tieners. Daarom start DubbelFrisss een nieuwe campagne om moeders weer helemaal up to date te krijgen. In de campagne laat DubbelFrisss moeders zien wat nu 'in' is door dit te vergelijken met wat 'in' was toen zij zelf jong waren. Zo is een liefdesbriefje 'uit' en Snapchat 'in'. En waar vroeger weinig keuze was in fris- en fruitdranken, kunnen jongeren tegenwoordig kiezen uit veel verschillende soorten, waaronder gezondere dorstlessers. Een hiervan is de nieuwe variant van DubbelFrisss, genaamd FREE. FREE is de eerste frisse fruitdrank in de houdbare supermarktschap vrij van toegevoegde suikers en kunstmatige zoetstoffen en is alleen gezoet met fruit.

Moeders kunnen nog veel leren over hun kinderen

Het onderzoek onder jongeren in de leeftijd van 12 tot 18 jaar laat zien dat maar de helft van deze groep denkt dat hun moeder enigszins weet wat de trends en ontwikkelingen van nu zijn. Een kwart vindt zelfs dat moeders het helemaal niet bij kunnen houden. De resultaten bevestigen bijvoorbeeld ook dat bijna geen moeder weet wat de social media-afkorting TBT* betekent en meer dan de helft heeft geen idee wat de app Snapchat inhoudt.

Power to the tieners

Dat tieners het gevoel hebben dat hun moeder niet goed hun leefwereld kent, blijkt ook uit het feit dat slechts 2% van de tieners hun moeder laat beslissen over zaken als welke kleding en gadgets ze kopen en wat ze eten en drinken. Een derde denkt zelfs dat ze voor gek staan als hun moeder hun kleding uit zou kiezen en bijna alle tieners bepalen zo goed als alles zelf. Zo geeft een kwart van de moeders aan dat ze geen idee hebben voor welk computerspel ze hun zoon of dochter wakker kunnen maken. In het kader van de introductie van FREE helpt DubbelFrisss moeders een handje om de wereld van hun tienerkinderen te leren kennen. Ze worden geconfronteerd met grappige video's waarin moeders en hun dochter in gesprek zijn over vroeger en nu: http://dubbelfrisss.nl/free/.

Shuffling op FRIS-Feesten

Om jongeren ook enigszins te laten ervaren wat in was in de tijd dat hun moeder jong was, gaat DubbelFrisss een track mixen in samenwerking met FRIS**. Tijdens de FRIS-feesten kunnen jongeren lekker dansen op de hits van toen in de stijl van nu. Alle bezoekers en hun ouders krijgen FREE als welkomstdrankje en dit zal ook tijdens de feesten geschonken worden. Data waarop DubbelFrisss aanwezig zal zijn:

1. Alkmaar: 15 mei 2015

2. Dordrecht: 23 mei 2015

3. Eindhoven: 29 mei 2015

4. Arnhem: 5 juni 2015

5. FRIS XXL Amsterdam: 26 juni 2015

Voor meer informatie, kijk op www.wijzijnfris.nl

DubbelFrisss FREE is vrij van zoetstoffen en toegevoegde suikers, bevat slechts 16 kcal per 100 ml en is er in twee smaken, Ananas & Milde Grapefruit en Perzik & Mandarijn.

http://dubbelfrisss.nl/free/.

*Throwback Thursday

** FRIS organiseert feesten voor jongeren van 12 t/m 15 jaar