Meld problemen met PGB bij de gemeente


Gepubliceerd op: 13 mei 2015
Heeft u een Persoonsgebonden budget (PGB) voor hulp bij het huishouden, begeleiding of jeugdhulp, dan wordt met ingang van 1 januari 2015 uw PGB door de gemeente overgemaakt aan de Sociale verzekeringsbank (SVB). Bij de SVB levert u een zorgovereenkomst aan en daarna declareert u uw zorg of
begeleiding. De SVB betaalt vervolgens uw hulpverlener uit. Dit heet trekkingsrecht. Had u in 2014 al een PGB voor Begeleiding of voor jeugdhulp? Dan is dit budget in 2015 gelijk gebleven.
De gemeente heeft van een aantal klanten gehoord dat er problemen zijn met de uitbetaling aan hun hulpverlener. Mocht u ook problemen hebben met de uitbetaling van de PGB en u komt er met de SVB niet uit, dan verzoeken wij u om contact op te nemen met de gemeente. U kunt contact opnemen met
het Amstelveenloket op telefoonnummer (020) 540 49 11 of een mail sturen naar amstelveenloket@amstelveen.nl onder vermelding van `problemen PGB'.

Delen op:

* facebook
* linkedin
* nujij

Wilt u meer weten?

* Laan Nieuwer-Amstel 1, 1182 JR Amstelveen
* Bel ons op: (020) 540 49 11
* Contactformulier
* gemeente@amstelveen.nl
* Openingstijden per balie
* Routebeschrijving
* Volg Gemeente Amstelveen op Twitter
* Volg Gemeente Amstelveen op Facebook
* Inschrijven voor de nieuwsbrief: nieuwsbrief@amstelveen.nl