Den Helder onderzoekt klanttevredenheid Wmo-taxivervoer


De gemeente Den Helder en het Wmo Platform willen graag weten hoe tevreden de gebruikers van het Wmo-vervoer zijn. Besloten is om het Wmo-taxivervoer als onderwerp op te nemen voor het jaarlijks Wmo-klanttevredenheidsonderzoek.

Om mee te kunnen doen aan de samenleving is het belangrijk dat mensen zich kunnen verplaatsen en dat zij vervoer hebben. Wanneer het inwoners niet lukt om het vervoersvraagstuk zelf of met behulp van mensen uit de omgeving op te lossen kan de gemeente hen, daar waar nodig, ondersteunen. De
vervoersvoorzieningen waar iemand in Den Helder voor in aanmerking kan komen zijn: een scootmobiel, een driewielfiets of taxibonnen.

Onder de loep

De meeste mensen maken gebruik van de taxibonnen. Het taxivervoer vormt voor de gemeente dan ook de belangrijkste uitgavenpost binnen de vervoersvoorzieningen. Daarom wil de gemeente deze vorm van vervoer nader onder de loep nemen. Naast de klanttevredenheid wil de gemeente ook achterhalen
over welke vervoersalternatieven gebruikers van de taxibon beschikken.

De afgelopen dagen hebben alle inwoners die gebruik maken van het Wmo-taxivervoer een vragenlijst ontvangen. De vragen hebben betrekking op het vervoersgebruik, de verstrekking van de taxibonnen en de tevredenheid daarover.

De gemeente vindt het belangrijk te weten hoe de gebruikers denken over deze voorziening en wat hun ideeen zijn om deze ook in de toekomst betaalbaar te houden.

Het onderzoek wordt uitgevoerd door onderzoeksbureau I&O Research uit Hoorn.

Stimulans

De gemeente hoopt van harte dat heel veel mensen meedoen. Hoe hoger de respons, hoe betrouwbaarder de uitkomsten en hoe beter deze informatie ingezet kan worden bij het bieden van passende ondersteuning aan mensen met een beperking.

Als aanmoediging worden onder de inzenders van de vragenlijst vijf cadeaubonnen van EUR 20,-- verloot.