Nederlanders 'ploppen' op 400 jaar Grolsch

'Ploppende' beugelflessen in het park, de kroeg of gewoon thuis op de bank. Vandaag bestaat Grolsch 400 jaar en om dat te vieren zenden de meeste Nederlandse televisiekanalen tussen 21.00 en 21.30 uur een eenmalige jubileumcommercial uit. Hierin zijn achtereenvolgens tientallen Nederlanders te zien die een Grolsch beugelfles openen met de bekende 'plop'. Al deze plop-video's zijn gemonteerd op de 'Vakmanschap is Meesterschap' tune, waarmee de brouwer jarenlang succesvol campagne voerde. Bovendien zijn in de jubileumcommercial enkele beelden uit deze geroemde campagne verwerkt. Ook een aantal bekende Nederlanders, zoals het cabaret duo Speelman en Speelman, regisseur Johan Nijenhuis, Sunday Kids, Sander Boschker en Kick van der Vall van FC Twente, Zwarte Cross en de burgemeester van Enschede, leverde een bijdrage. Met dit initiatief proost Grolsch samen met heel Nederland op 400 jaar vakmanschap en karakter.

Beelden uit de jubileumcommercial

Originele video's vormen unieke en eenmalige jubileumcommercial

Afgelopen maand riep Grolsch Nederlanders van 25 jaar en ouder op om video-opnames in te sturen van het ploppen (openen) van een Grolsch beugelfles. De oproep resulteerde in vele mooie, grappige en enthousiaste inzendingen. Zo werd er geplopt op het dak, in de douche, op een vol terras en bij de Grolsch Veste in Enschede.

Bekende Nederlanders ploppen mee

Ook een aantal bekende Nederlanders gaven een originele draai aan de plop-video. Zo plopte cabaret duo Speelman en Speelman de beugelfles live op het podium onder luid gejoel van het publiek. De burgemeester van Enschede - Fred de Graaf - plopte de beugelfles in stijl in pak, met zijn ambtsketting om. Grolsch maakte een selectie van de meest opmerkelijke en bijzondere plopvideo's en monteerde deze tot de eenmalige jubileumcommercial, gebruikmakend van de 'Vakmanschap is Meesterschap'-tune. Na de eenmalige uitzending is de jubileumcommercial online te zien op onder andere www.grolsch.nl, op YouTube en via de Grolsch social mediakanalen.