Roamler klaar om revolutie van retail executie te versnellen

Roamler, de Europese marktleider van data voor retail insights, heeft een strategische investering ontvangen van de Internationale retail dienstverlener Smollan (onderdeel van WPP) en kondigt daarnaast aan dat Jeroen ten Haave de nieuwe CEO zal zijn.

Roamler, Europa's marktleider in het leveren van door crowd sourcing vergaarde retail inzichten, kondigt vandaag aan dat het zijn krachten gaat combineren met een van de grootste internationale ondernemingen op het gebied van retail oplossingen, Smollan. De doelstelling is om de internationale groei nog sneller te laten verlopen. Smollan heeft hiervoor een minderheidsbelang verworven in de in Nederland opgerichte onderneming. Met de nieuwe CEO, Jeroen ten Haave, aan het roer, is Roamler klaar voor een nieuw hoofdstuk in de nog altijd jonge geschiedenis van de snel groeiende onderneming.

Opgericht door Martijn Nijhuis en Wiggert de Haan in 2011, heeft Roamler nu operationele activiteiten in 11 Europese en 3 Latijns-Amerikaanse landen. De nieuwe CEO, Jeroen ten Haave zegt over de investering door Smollan, "We zien veel internationale mogelijkheden voor het uitbreiden van onze diensten. We zijn daarom ook enorm enthousiast om intensief samen te gaan werken met onze nieuwe investeerder Smollan. Ik ben bijna vanaf de start betrokken geweest bij Roamler als lid van de Raad van Advies en heb kunnen meemaken hoe snel Roamler is gegroeid en hoeveel potentieel er is voor Roamler. Met Smollan aan boord als nieuwe partner kunnen we deze groei bestendigen, verder versnellen en onze dienstverlening verder uitbreiden. Ik kijk er dan ook naar uit om onderdeel te zijn van het ambitieuze Roamler team!"

Jeroen ten Haave was hiervoor o.a. mede oprichter van Unamic/HCN, dat in 2011 is verkocht aan Xerox. Ten Haave is daarnaast interim CEO van Oxxio geweest.

Over Smollan

Smollan is opgericht in 1931 in Johannesburg, Zuid Afrika. Smollan levert vandaag de dag retail oplossingen in 5 continenten met meer dan 50.000 fieldmarketeers. Het doel van Smollan is om perfecte retail en winkel ervaringen te maken. Daarmee leveren ze groei op voor zowel retailers als fabrikanten.