Nieuwe Communicatie Awards voor financiele sector

GfK ontwikkelt, in samenwerking met de vakbladen AssurantieMagazine en Banking Review, twee Communication Awards voor de financiele sector. De 'Insurance Communication Award' gaat naar de best communicerende verzekeraar van Nederland en de 'Banking Communication Award' gaat naar de best communicerende bank van Nederland. De awards worden uitgereikt tijdens het GfK Finance Congres, dat donderdag 1 oktober 2015 plaatsvindt in Fort Voordorp te Groenekan.

Communicatie is een actueel onderwerp binnen de financiele sector. Daarom gaan GfK, AssurantieMagazine en Banking Review op zoek naar de best communicerende bank en verzekeraar van Nederland. Enerzijds wordt de effectiviteit van campagnes onderzocht en anderzijds wordt de begrijpelijkheid van de ingezette communicatiemiddelen beoordeeld.

Het onderzoek

Vanaf woensdag 20 mei a.s. kunnen banken en verzekeraars een case indienen via www.gfk.com/nl. Er gelden twee voorwaarden: een campagne moet tussen 1 januari 2014 en 1 mei 2015 hebben gelopen en moet gericht zijn op de consument. Op basis van de ingediende cases zal een deskundige jury een voorselectie maken. Hieruit ontstaan drie genomineerde verzekeraars en drie genomineerde banken. De uiteindelijke winnaars van de awards worden bepaald op basis van consumentenonderzoek.

Uitreiking awards

De awards worden uitgereikt tijdens het GfK Finance Congres dat op donderdag 1 oktober 2015 plaatsvindt in Fort Voordorp te Groenekan. De best communicerende verzekeraar van Nederland ontvangt uit handen van Eric Landwaart (Industry Director Finance) en Theo van Vugt (hoofdredacteur van AssurantieMagazine) de 'Insurance Communication Award'. De 'Banking Communication Award' reikt Eric Landwaart samen met Robert Paling (hoofdredacteur van Banking Review) uit aan de best communicerende bank van Nederland.

Meer informatie over dit onderwerp volgt medio mei 2015 via AssurantieMagazine, Banking Review en www.gfk.com/nl.