Praktische slip onder Nederlandse vrouwen favoriet
Driekwart van de vrouwen voelt zich zelfverzekerder in mooie lingerie
Zeist, 6 mei 2015 - Van strings en slips tot hipsters en boxershorts; voor iedere vrouw, situatie en gelegenheid is er ondergoed in allerlei soorten en maten. Toch kiest het overgrote deel (80%) van de jonge vrouwen voor de praktische en comfortabele slip. Sexy ondergoed staat op nummer twee, gevolgd door sportief ondergoed en corrigerende onderkleding. Dit en meer blijkt uit onderzoek van Libresse onder Nederlandse vrouwen tussen de 16 en 35 jaar. Hoewel de helft van de vrouwen lingerie niet als onderdeel van haar dagelijkse outfit beschouwt, voelt driekwart zich zelfverzekerder als zij hier wel aandacht aan besteedt. Een op de drie vrouwen geeft bovendien aan dat hun partner het belangrijk vindt dat zij sexy lingeriesetjes dragen.
Favoriete lingerie voor verschillende gelegenheden
Zwart ondergoed is voor vrouwen veruit de favoriete kleur (60%). Op nummer twee staat ondergoed met een kleurrijk patroontje (9%) en daarna volgt de kleur rood (5%). Voor gedurende de nacht slaapt een vijfde van de vrouwen in een normale slip en hetzelfde percentage draagt 's nachts helemaal geen ondergoed. Strings worden het liefst aangetrokken bij een avondje uit (54%) en tijdens het sporten (28%). Voor de toch al nuchtere, Nederlandse vrouw is het dragen van setjes overigens geen prioriteit. De helft van de respondenten geeft aan het niet belangrijk te vinden dat BH en onderbroek bij elkaar passen.
Ongesteld en toch zelfverzekerd
Uit het onderzoek blijkt dat een derde van de vrouwen een normale slip verkiest wanneer zij ongesteld is . Opmerkelijk, want een grote meerderheid van de jonge vrouwen geeft aan zich mooier (78%), sexyer (77%) en zelfverzekerder (74%) te voelen als zij extra aandacht besteden aan lingerie.
Maar liefst 41% van de vrouwen draagt dan het liefst een string om lekker in haar vel te zitten. Libresse vindt dat het dragen van een inlegkruisje tijdens bijvoorbeeld afscheiding of lichte menstruatie niet hoeft te betekenen dat je alleen een slip aan kunt trekken. Een nieuw inlegkruisje, Libresse Multistyle, absorbeert net zo goed als een normaal inlegkruisje en past in ieder type ondergoed.
Over het onderzoek
Het onderzoek is in opdracht van Libresse uitgevoerd door onderzoeksbureau Panelwizard. Het doel van het onderzoek was om inzicht te krijgen wanneer en waarom de doelgroep bepaalde lingerie draagt. Aan het onderzoek hebben 1106 vrouwelijke respondenten tussen de 16 jaar en 35 jaar deelgenomen. Hierbij is rekening gehouden met een reele spreiding in leeftijd, gezinssituatie en opleidingsniveau.
Over Libresse
De producten van Libresse zijn al ruim 70 jaar geinspireerd op vrouwen en wat vrouwen bezighoudt. Libresse producten zijn ontworpen om perfect te passen en de meest optimale zekerheid en comfort te bieden. Hoe beter de pasvorm, hoe meer zekerheid een product biedt en hoe beter de vrouw zich voelt. Vrouwen verwachten veel van maandverband en inlegkruisjes, een markt die daarom wordt gekarakteriseerd door de ontwikkeling van steeds weer nieuwe en verbeterde producten. Libresse is een handelsmerk van SCA, een internationaal bedrijf dat producten voor persoonlijke hygiene, tissues, verpakkingen, papier en producten uit de bosbouw ontwikkelt en produceert.
Over SCA
SCA is een toonaangevend, wereldwijd hygiene- en bosproducten bedrijf. De Groep ontwikkelt en produceert duurzame personal care-, tissue- en bosproducten. Verkoop vindt plaats in ongeveer 100 landen via een aantal sterke merken, waaronder wereldwijd TENA en Tork en regionaal Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo en Vinda. Als Europa's grootste particuliere boseigenaar, legt SCA een bijzondere nadruk op duurzaam bosbeheer. De Groep heeft rond de 44.000 medewerkers en de verkoop in 2014 bedroeg 11,4 miljard EURO. SCA is gesticht in 1929, heeft zijn hoofdkwartier in Stockholm, Zweden en is genoteerd op de NASDAQ OMX Stockholm. Voor meer informatie, bezoek www.sca.com