Nieuwe zakenzender op internet van start
Persbericht
Hilversum, 1 mei 2015
Nieuwe zakenzender op internet van start:
Alexander Pechtold eerste studiogast New Business Radio
Vanmiddag is op het Media Park in Hilversum het nieuwe radiostation New Business Radio feestelijk van start gegaan, met als eerste studiogast Alexander Pechtold, fractievoorzitter van D66. New Business Radio richt zich hiermee, als eerste Nederlandse radiostation, volledig op ondernemerschap, met innovatie en duurzaamheid als belangrijkste pijlers.
Ondernemende mensen
Het eerste programma op de nieuwe zakenzender werd gemaakt door een gelegenheids- redactie, bestaande uit MVO manager van het jaar Annette van Waning, oud-hockeyinternational Jacques Brinkman en singer-songwriter Leonie Meijer. Met slechts een paar uur voorbereiding, zonder radio ervaring en zonder draaiboek verzorgde dit team de redactie, presentatie en de interviews van de live openingsuitzending met eerste studiogast Alexander Pechtold.
Duurzame economie
Alexander Pechtold: “Ik ben met plezier te gast in de eerste uitzending van dit vernieuwende radiostation, omdat dé thema’s van de nabije en verre toekomst centraal staan. Nederland kennisland is ondanks z’n beperkte omvang altijd een belangrijke speler in de wereldeconomie. Ondernemerschap en onze innovatieve kracht zijn belangrijke pijlers onder die sterke positie. Maar als er één terrein is waarop Nederland nog kansen laat liggen, dan is het de transitie naar een duurzame economie. Terwijl duurzaamheid al lang geen geitenwollensokken thema meer is. Het ademt innovatie, het is de basis onder nieuwe economische groei en het betekent vooral ook werk. Werk en kansen voor innovatieve bedrijven. Zie hoe DSM van een kolenbedrijf uitgroeide tot een innovatietopper. De overheid moet daarom het bedrijfsleven zekerheid bieden met harde afspraken en harde doelen.”
New Business Radio
New Business Radio is er speciaal voor en door ondernemende mensen. Het station brengt, 24 uur per dag en 7 dagen per week, non stop lekkere muziek voor op het werk en doet verslag van bijzonder ondernemerschap. Ondernemende mensen, inspirerende gesprekken, innovaties en duurzaamheid. Van hippe start up tot ijzersterke multinational. Iedereen praat mee op New Business Radio!
Zo komt New Business Radio met vernieuwende themaprogramma’s als ‘People Power’, over de kracht van mensen in organisaties, ‘Smart Technology’, over technische innovaties en de menselijke kant hiervan en ‘Duurzaam Bedrijfsleven’, over duurzaamheid als business. Daarnaast wordt gewerkt aan nieuwe formats over onder meer Media en Cultuur.
“We bieden met dit nieuwe station een platform voor mensen die hun nek uitsteken, risico’s nemen en kansen zien. Of het nu een jonge ondernemer is die zich net met zijn businessplan heeft ingeschreven bij de Kamer van Koophandel of een ondernemende manager binnen een groot zakelijk omgeving, alle inspirerende verhalen zijn welkom. We zijn er voor en door deze ondernemende mensen”, aldus directeur Lars Schotanus van YPCA
Kannibalisatie FM radio
Het station is een initiatief van het Hilversumse mediabedrijf YPCA, dat onder meer eigenaar is van de succesvolle internetradiostations Traffic Radio en ALLsportsradio. Met dit nieuwe internet format speelt YPCA volledig in op de verdere versnippering van de mediamarkt en de kannibalisatie van traditionele FM radio.
Lars Schotanus: “Dit zakelijke format is een logische vervolgstap op onze ander niche zenders in de segmenten mobiliteit en sport. De voorsprong die we destijds als één van de eersten in internetradioland hebben opgebouwd met Traffic Radio, zijn we nu met nieuwe formats als ALLsportsradio en deze nieuwe zakenzender verder aan het uitbouwen.
Met onze internetformats en andere diensten uit onze ‘radiofabriek’ gaan we ervan uit dat de huidige FM eindig is en dat internetradio straks de standaard is”.
Het nieuwe internetradiostation New Business Radio is onder meer te beluisteren via de website www.newbusinessradio.nl en de radioportal tunein.
Duurzaam business model
“Het radiolandschap gaat veranderen”, aldus Jaco Bal mede-directeur van YPCA. “Uitzenden via internet is gratis, waardoor adverteerders bij ons niet hoeven te betalen voor de commerciële zendtijd, maar uitsluitend voor het maken van relevante content”.
Het station wordt ondersteund door toonaangevende partners als NS, Parkmobile, Direct Payrolling, Sony, MVO Nederland, Work Away, Earth Water, CIONET, Scibu, CallCenter Hilversum, Angry Bytes, Generous Minds, Dutch Cloud, GoodDay, Eileen, Jaarbeurs Utrecht en Duurzaambedrijfsleven.nl
YPCA
YPCA is een full service mediabedrijf gevestigd op het Media Park in Hilversum. YPCA bedenkt, ontwikkelt, levert en exploiteert callcenter diensten en media concepten. Dit doet YPCA zowel onder eigen label als in opdracht van klanten, vertegenwoordigd in alle branches.
EINDE BERICHT
Noot voor de redacties(