Albron lanceert menukrant die tot leven komt
Horeca krijgt een extra dimensie met de introductie van een interactieve menukrant. Gasten in de restaurants van Center Parcs kunnen met hun smartphone de menukrant scannen en worden vervolgens met korte films meegenomen in de wereld van de verschillende restaurants in het park. Ook kunnen zij onder andere Albron meehelpen de menukaart te ontwikkelen, een eet- of drinkadvies ontvangen gekoppeld aan het weer, of stemmen op hun favoriete medewerker. Zo draagt de interactieve krant bij aan verhoging van de beleving in de restaurants van Center Parcs, waar Albron horeca en food retail verzorgt.
Uniek crossmediaal communicatieconcept
De menukrant is een platform dat toegang biedt tot een digitale wereld. De techniek (augmented reality), maakt het mogelijk print tot leven te brengen. En dat werkt. De verhalen van de nieuwe horecaconcepten zijn verfilmd om de gasten te prikkelen. Zo zijn zij geen toeschouwer van een decor waarin zij eten en drinken, maar worden zij echt onderdeel van het verhaal. Het maakt de beleving in het restaurant compleet. Corine Holtmaat, activatiemanager van Albron, over het concept: "Mensen worden overspoeld met informatie en lezen over het algemeen steeds minder. Beeld en video zijn juist goede dragers om een verhaal te vertellen, de kijker te raken en mee te nemen, vandaar deze keuze. Een ander voordeel van video is dat je meerdere zintuigen tegelijk prikkelt en daardoor meer impact in communicatie bereikt. Zo raken we mensen in het hart en creeren we waardevolle momenten en herinneringen." Het concept biedt ook leveranciers en producenten een uniek communicatieplatform om hun merkbeleving over de buehne te krijgen. Advertenties komen tot leven en hebben een hogere attentiewaarde dan bijvoorbeeld een commercial op tv. Corine Holtmaat: "De mogelijkheden zijn eindeloos. In de menukrant wordt bijvoorbeeld het geheim van Heineken onthuld, kan de gast via de interactieve wereldkaart het verhaal van chocolade ontdekken en de specials van het seizoen vinden. We kunnen alles 24/7 aanpassen en zijn zo altijd relevant."
Kruip in de huid
De ontwikkeling van dit concept staat niet op zich. Verwennen, verleiden en verrassen is het motto van Albron, dat al vele jaren actief is in commerciele horeca. Als geen ander kruipt de foodservice-organisatie in de huid van de opdrachtgever en levert daar een bijdrage aan gastbeleving en rendement. Albron exploiteert diverse horeca- en retailconcepten in onder andere de parken van Center Parcs, Keukenhof, Instituut voor Beeld en Geluid, Paleis Soestdijk en Paleis Het Loo en Soldaat van Oranje - De Musical.