Sensoor - voor een luisterend oor
Soms is het fijn om uw verhaal kwijt te kunnen. Gewoon even met iemand praten, samen oplossingen voor een probleem te bedenken of alleen maar vanwege het contact.
Vanuit de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) zijn gemeenten verplicht om een hulplijn te bieden waar inwoners terecht kunnen voor een luisterend oor. De gemeente Roerdalen werkt hiervoor samen met Sensoor.
Luisteren en meedenken
U kunt met de medewerkers van Sensoor bellen, mailen of chatten. Dat kan over van alles zijn. U kunt bellen als u zich eenzaam of depressief voelt, maar ook als u geldzorgen heeft of als iemand in uw gezin gewelddadig is. Of misschien heeft u een geheim dat u met niemand anders kunt delen. Als
u belt, krijgt u iemand aan de lijn die echt naar u luistert en met u meedenkt. De medewerkers van Sensoor kunnen u eventueel doorverwijzen naar een andere instanties. Sensoor heeft ook telefoonlijnen voor speciale doelgroepen. Denk bijvoorbeeld aan mensen die de Nederlandse taal niet goed
genoeg spreken, ouderen en agrariers.
Anoniem
Als u Sensoor belt voor een gesprek, is dat anoniem als u dat wilt. Het gesprek is natuurlijk vertrouwelijk. U kunt dag en nacht, zeven dagen per week een medewerker bereiken via telefoonnummer 0900 0767. Dit nummer kost vijf cent per minuut. U kunt ook mailen of chatten met een van de
medewerkers via de website www.sensoor.nl.
Sensoor
Sensoor is de grootste organisatie in Nederland die emotionele ondersteuning op afstand biedt. Vanuit 25 vestigingen door het hele land voeren zo'n 1200 vrijwilligers jaarlijks meer dan 220.000 gesprekken via telefoon, e-mail of chat. Deze vrijwilligers worden bijgestaan door beroepskrachten.
Alle vestigingen zijn aangesloten bij de Federatie Sensoor Nederland en werken volgens internationale richtlijnen.
Meer informatie
Wilt u meer weten over deze steun op afstand? Kijk dan eens op de website: www.sensoor.nl.