Start online campagne -Ik heb een band met Schouwen-Duiveland


Gemeente lanceert variant voor Verblijven: `Ontdek jouw band'

Op woensdag 22 april a.s. start de gemeente met een mediacampagne voor de promotie van Schouwen-Duiveland. Het betreft een `online'-marketingcampagne die de `Band met Schouwen-Duiveland' landelijk lanceert. De campagne is gericht op het onderdeel Verblijven uit de Strategische Visie, in de
variant `Ontdek jouw band'. De gemeente neemt hiermee samen met de VVV Zeeland het voortouw om Schouwen-Duiveland verder te promoten als aantrekkelijke reisbestemming en veelzijdig vakantie-eiland. Op dit moment voert de gemeente ook gesprekken met eilandelijke ondernemers die de band-campagne
willen integreren in hun eigen uitingen.

banner 1 banner 2

banner 3 banner 4

De campagne wordt periodiek herhaalt (met verschillende uitingen) tot 2018.

Direct door naar de boekingspagina

Na het lanceren van het marketingconcept, onder andere door de lancering van de webshop www.ikhebeenband.nl, is aan de hand van een media-analyse gekozen voor adverteren door middel van online campagne. Voorbeelden waarop de `band met Schouwen-Duiveland' gepromoot gaat worden zijn:
zoekmachines, weersites, reissites en landelijke media, gericht op de belangrijkste doelgroepen. Dit zijn gezinnen met kinderen en actieve 50plussers, maar ook thema's als watersport en cultuur. Klik je op de advertenties, komt de bezoeker direct op de landingspagina van de `ik heb een
band'-campagne en kan van daaruit bijvoorbeeld gelijk naar de boekingssite van de VVVZeeland of Renesse-aan-zee.

Naast online marketing blijft de gemeente het eiland als aantrekkelijke reisbestemming promoten in enkele vaste offline media. Dit zijn vooral alle VVVZeeland uitgaven zoals de Deltagids, de Culinaire Gids etc., de Badkoerier en de Kust&Zeegids. De gemeente kiest er, gelet op de hoge kosten,
niet voor om te promoten via tv, radio of (vakantie)beurzen. Het promoten van Wonen en Werken, de twee andere pijlers uit de Strategische Visie, volgen later. Campagnes daarvoor worden vanaf dit jaar verder uitgewerkt.

banner 5



Laatst gewijzigd: 21 april 2015

Deel deze pagina op:
Twitter Twitter
Facebook Facebook
del.icio.us del.icio.us
Hyves Hyves
LinkedIn LinkedIn
Digg Digg
Google Bookmark Google Bookmarks