HKU Exposure 2015 toont werk nieuwe lichting creatieve professionals


HKU Exposure 2015, ‘Unleashing the New’ van start

UTRECHT, 20150420 -- Van 17 april tot en met 3 juli is op verschillende locaties in Utrecht en Hilversum eindexamenwerk te zien van ruim 700 kunstenaars en creatieve professionals van HKU. Het programma is gratis toegankelijk en bestaat uit tentoonstellingen, concerten, theatervoorstellingen, showcases, filmvertoningen, performances, lezingen en meer. Het volledige programma staat op exposure.hku.nl.

HKU Exposure 2015: Programma en catalogus
De website exposure.hku.nl is een online catalogus, met alle informatie over de verschillende programma’s, nieuws rondom HKU Exposure en de kersverse HKU-professionals en hun werk. De website wordt gedurende de campagne door afstudeerders zelf aangevuld met hun meest actuele werk. Zo groeit de catalogus de komende maanden mee met de specifieke publieksprogramma’s per afstudeerrichting.

‘Unleashing the New’
De campagne ‘Unleashing the New’ is ontwikkeld door HKU-alumni Festina Amsterdam i.s.m. UNDOG. Het communicatiebureau ontwierp een campagne die het lef en de branie van een nieuwe generatie kunstenaars en creatieven uitdraagt. De campagne stelt een voorbeeld aan de attitude waarmee studenten worden opgeleid aan HKU: kritisch en zelfverzekerd. Met quotes als: ‘Love me or hate me’, ‘Where is the money?’ en ‘My turn’ appelleert de campagne enerzijds aan de ontwikkelingen op de arbeidsmarkt en publieke beeldvorming op kunst; en anderzijds aan de dogma’s van de klassieke kunstenaar.

Over HKU
HKU onderscheidt zich met hoger onderwijs in de kunsten en de media en is een drijvende kracht in opleidingen en innovatie voor de creatieve industrie. HKU is een kunsthogeschool die, met kunst en kunstbeoefening als basis, nieuwe verbindingen smeedt met de maatschappij en innovatieve toepassingen ontwikkelt voor maatschappelijke uitdagingen. Aan HKU studeren bijna 4000 studenten aan acht schools: Beeldende Kunst, Design, Muziek en Technologie, Games en Interactie, Kunst en Economie, Media, Utrechts Conservatorium en Theater. HKU heeft vier expertisecentra die onderwijs en onderzoek in de verschillende disciplines verbinden. HKU is gevestigd in Utrecht, Hilversum en Amersfoort.

Over Festina Amsterdam
Festina Amsterdam werkt voor en met merken uit de creatieve industrie. Het in Amsterdam gevestigde communicatiebureau is gespecialiseerd in het ontwikkelen van merkstrategieën en campagnes. Daarnaast ontwerpt en ontwikkelt het bedrijf in-house websites en apps. Klanten van Festina zijn onder andere Museumnacht Amsterdam, Parade en Kunstbende. Het bureau won de afgelopen jaren onder meer prijzen zoals de FWA, Webby Award en de International Design Award.





HKU