Actie Wereldautismedag stimuleert diversiteitsdenken in organisaties
Geplaatst op 20 april 2015
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De gezamenlijke actie op Wereldautismedag `Vanuit autisme bekeken' en De Normaalste Zaak, waarmee aandacht werd gevraagd voor het belang van openheid over autisme op het werk, heeft veel positieve reacties opgeleverd.
Het ging om een spotje op het intranet van bedrijven, waarin een medewerker aan zijn collega's wil vertellen dat hij autistisch is. Partners als Inntel Hotels, AAFM Facility, ING, KPN en Achmea hebben de actie met veel enthousiasme ondersteund. Het spotje is al meer dan 2.200 keer bekeken.
Acties als deze laten zien, dat bedrijven de investeringen voor de Participatiewet kunnen verbreden naar diversiteitsbeleid: omgaan met verschillen in de eigen organisatie en die ook benutten. Dit heeft een positief effect op de kansen om de doelgroep van de Participatiewet duurzaam in
bedrijven op te nemen.
Lees het bericht:
Wereldautismedag 2015: werkgevers vragen medewerkers aandacht voor autisme op de werkvloer.
Bekijk de video:
IFrame