Connexxion zet reizigers Noord-Holland in het zonnetje
17 april 2015
Honderden bloeiende plantjes als dank voor hoge reizigerstevredenheid
Connexxion heeft haar reizigers in de bloemetjes gezet. Dat gebeurde vrijdagmiddag op het busstations van Alkmaar, Hoorn, Haarlem en Hilversum. Op deze manier bedankte Connexxion haar reizigers voor de hoge rapportcijfers en de waardering die zij daarmee gaven in de jaarlijkse
OV-Klantenbarometer.
Twee vervoergebieden behaalden met hun hoge rapportcijfer een plaats in de toptien in de ranglijst van de in totaal 73 onderzochte vervoergebieden. Gooi en Vechtstreek belandde met een 7,7 op de negende plaats, gevolgd door Haarlem-IJmond op de tiende plaats, ook met een cijfer 7,7. Ook in
Noord-Holland Noord wordt het openbaar vervoer met een rapportcijfer 7,6 hoger dan landelijk gemiddeld gewaardeerd (7,5).
Connexxion heeft gastheerschap hoog in het vaandel staan en voert intensief kwaliteitsmanagement op onder andere rituitval, stiptheid van de dienstregeling en reisinformatie. Zo zijn medewerkers aangesteld die reizigers proactief informeren over vertragingen en calamiteiten via onder meer de
elektronische borden bij de haltes, schermen in de bus en via het twitteraccount @connexxion_nh. De inzet van zogenaamde Cleanteams verklaart de netheid van de bussen: teams van mensen met een verstandelijke beperking zorgen voor extra schoonmaak.
Connexxion streeft samen met haar opdrachtgever provincie Noord-Holland continu naar verbetering van de dienstverlening. "Dat de provincie Noord-Holland ook hoog inzet op kwaliteit en investeert in verbeteringen en innovaties van het openbaar vervoer, vertaalt zich in het feit dat de
vervoergebieden van onze opdrachtgever provincie Noord-Holland landelijk de hoogste scores laten zien. Samen streven we dan ook continu naar verbetering van het openbaar vervoer" aldus Moniek Verel, marketeer bij Connexxion. "We zien in de mooie rapportcijfers de waardering daarvoor van onze
reizigers en wilden met een gratis plantje voor de reizigers graag iets leuks terug doen. En natuurlijk gaan we gewoon door met het verder verbeteren van de dienstverlening."