Tweede editie MKB IDEE verkiezing in teken van groei
* MKB >
* Nieuws >
* Nieuwsbericht
Tweede editie MKB IDEE verkiezing in teken van groei
15 april 2015
Tweede editie MKB IDEE verkiezing in teken van groei
MKB-Nederland en KPN gaan op zoek naar de ondernemer die op de meest inspirerende manier groei realiseert met de inzet van ICT. De aftrap voor de tweede editie van deze MKB IDEE Verkiezing is vandaag gegeven door Leendert-Jan Visser, directeur MKB-Nederland, en Louis Rustenhoven, directeur
Marketing en Sales KPN Zakelijke Markt, tijdens de Week van de Ondernemer in Utrecht.
Deelname aan de MKB IDEE Verkiezing staat open voor alle bedrijven met 2 tot 150 medewerkers die nieuwe en bestaande ICT-toepassingen inzetten om te groeien; bijvoorbeeld groei in omzet, in klanttevredenheid, efficiency of productiviteit. "ICT biedt ongekende mogelijkheden om te groeien", zegt
Leendert-Jan Visser van MKB-Nederland. "ICT stelt ook kleine bedrijven bijvoorbeeld in staat om een wereldspeler te worden. We zijn op zoek naar bedrijven die met behulp van ICT een flinke stap voorwaarts hebben gezet, op welk terrein van hun bedrijfsvoering dan ook."
"De steeds verdergaande digitalisering biedt een explosie aan mogelijkheden, met name op het gebied van Internet of Things, cloud en big data", stelt Louis Rustenhoven van KPN. "Doel van deze verkiezing is om ondernemers in die ontwikkelingen mee te nemen, en hen te inspireren om hier zelf
verder mee aan de slag te gaan."
Ondernemers kunnen zich met ingang van vandaag voor MKB IDEE Verkiezing aanmelden via de website www.mkbideeverkiezing.nl. Uit alle inzendingen worden de meest inspirerende geselecteerd. Via artikelen en interviews op de website wordt in kaart gebracht hoe deze ondernemers ICT in hun bedrijf
hebben toegepast en hoe zij daarmee groei hebben gerealiseerd. Zo willen MKB-Nederland en KPN ook andere bedrijven inspireren en ideeen laten opdoen. Elk kwartaal worden drie bedrijven genomineerd. Aan het eind van het jaar wordt uit de beste drie een winnaar verkozen door een deskundige jury.
De winnaar krijgt onder andere publiciteit twv EUR12.500 in de vorm van een eigen kenniscampagne rond het thema groei met behulp van ICT.
Kennispartners
MKB-Nederland en KPN zijn kennispartners op het gebied van Slimmer Ondernemen. Gezamenlijk willen zij ondernemers informeren over de kansen die nieuwe vormen van ICT mogelijk maken. De MKB IDEE Verkiezing maakt onderdeel uit van de samenwerking.
Kinderopvang De Ronde Venen was in 2014 de winnaar van de eerste editie van de MKB IDEE verkiezing.