Burgerjaarverslag 2014 verschenen! Met daarin onder meer: hoe is kwa..
home
Burgemeester Sander Schelberg heeft het burgerjaarverslag 2014 uitgebracht. Een kort en bondig verslag, waarin hij rapporteert over de kwaliteit van de gemeentelijke dienstverlening en burgerparticipatie. In het burgerjaarverslag vindt u een overzicht met cijfers over onder meer het aantal
telefoontjes, meldingen en baliebezoeken.
Cijfers
In totaal brachten 96.182 mensen in 2014 een bezoek aan het Publieksplein. Het totaaloordeel in 2014 van klanten die de publieksbalie van onze gemeente bezochten was een 7,8. Ruim 126.000 mensen belden in 2014 naar de gemeente. In 2014 kwamen 8.725 meldingen over de openbare ruimte binnen bij
de gemeente, iets meer dan in 2013 (8.509). Daarvan kwamen er 940 binnen via de app BuitenBeter. 91% van alle meldingen is op tijd afgedaan, dus binnen de beloofde 14 dagen. Dat is een verbetering ten opzichte van 2013 (88% van de meldingen op tijd afgedaan).
Veiligheid bij evenementen
In 2014 besteedde de gemeente veel aandacht aan de dienstverlening, rollen en verantwoordelijkheden *n veiligheid bij evenementenvergunningen. Zo kwam er in 2014 **n aanspreekpunt voor organisatoren van evenementen. In 2014 hebben we verder de nadruk gelegd op de constructieve veiligheid van
podia en tenten bij evenementen. Aanvragen voor omgevingsvergunningen verlopen inmiddels bijna altijd digitaal en handelen we ook digitaal af. De gemiddelde afhandeltijd bedroeg in 2014 net als in 2013 zes weken.
Meedoen in Hengelo
Ook in 2014 hebben bewoners, bedrijven en instellingen zich ingezet voor de stad, vaak op eigen initiatief. Inwoners zetten bijvoorbeeld de bekende Buurtbon in om hun buurt mooier, veiliger en gezelliger te maken. In 2014 kreeg de gemeente 262 aanvragen voor een Buurtbon, waarvan er
uiteindelijk 93 zijn toegekend. Verder werd met hulp van SKILZZ, de jongerenorganisatie van SCALAWelzijn, fietstunnel Harmsveld opgeknapt en waren er verschillende initiatieven rond Wij-landen.
U kunt hier het volledige verslag bekijken.