Hoe verloopt het gesprek met uw gemeente?
Hoe verloopt het gesprek met uw gemeente?
Mensen die zorg en ondersteuning nodig hebben zoals begeleiding, dagbesteding of beschermd wonen, kunnen sinds dit jaar terecht bij hun gemeente. Als iemand zich hiervoor meldt, doet de gemeente onderzoek naar de persoonlijke situatie van de aanvrager. Daar hoort ook een gesprek bij.
Heeft u hier mee te maken? Dan is een aantal clientenorganisaties benieuwd naar uw ervaringen. Of u nu aanvrager bent of mantelzorger. Bijvoorbeeld of u wist waar u terecht kunt. En of u al een gesprek heeft gehad, hoe dit verlopen is en hoe u zich hierop heeft voorbereid. Maar ook wat uw
ervaringen zijn met het aanvragen van individuele maatwerkvoorzieningen.
U kunt meedoen door een vragenlijst op www.zorgnaargemeenten.nl in te vullen; dit is anoniem en kost ongeveer tien minuten. Of u belt (op werkdagen) tussen 9.00 en 17.00 uur naar 0900 - 235 67 80 (20 cent per gesprek).
De raadpleging `Zorg naar gemeenten' loopt tot 4 mei 2015. De resultaten worden verspreid onder lokale belangenbehartigers, Wmo-adviesraden en gemeenten. Zodat zij uw ervaringen kunnen gebruiken om in de gemeente en de regio goede zorg te regelen, passend bij wat mensen vragen.