Grolsch geeft bierliefhebbers hoofdrol in eenmalige jubileumcommercial

Nog 32 dagen en iets meer dan 5 uur te gaan. Dan, op 11 mei 2015 om precies 16.15 uur, proost Grolsch op haar 400-jarige jubileum. Speciaal voor dit jubileum ontwikkelt Grolsch een eenmalige jubileumcommercial, waarin de brouwer met heel Nederland 400 jaar vakmanschap en karakter viert. Vanaf vandaag roept Grolsch daarom iedereen van 18 jaar en ouder op om met een smartphone of camera een korte video te maken van het ploppen (openen) van de iconische Grolsch beugelfles, en deze vervolgens te uploaden op www.400jaarkarakter.nl. Een selectie van deze video's schittert in de jubileumcommercial die eenmalig op 11 mei 2015 om 21.00 uur integraal vertoond wordt op de meeste Nederlandse televisiekanalen. Met dit initiatief proost Grolsch samen met heel Nederland op haar 400-jarige jubileum, dat gedurende het hele jaar gevierd wordt.

Zorg dat jouw video eruit springt

Via www.400jaarkarakter.nl kan iedereen van 18 jaar en ouder een video uploaden, waarbij ze een Grolsch beugelfles openen met het karakteristieke plop-geluid. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw video eruit springt en geselecteerd wordt voor de jubileumcommercial? Om Nederlanders te inspireren ontwikkelde de bierbrouwer een tutorial video, waarin onder andere tips worden gegeven voor originele locaties waar je de video opneemt en hoe je zorgt voor een maximaal plop-geluid. Video's kunnen tot uiterlijk maandag 27 april om 23.59 uur geuepload worden op de site en gedeeld worden op social media met #400jaarkarakter.

Grolsch viert 400 jaar karakter

Vakmanschap en karakter, twee pijlers die al sinds de oprichting in 1615 tot het DNA van Grolsch behoren, staan centraal tijdens de jubileumcampagne. Om 400 jaar vakmanschap en karakter te vieren, maakt Grolsch komend jaar een reis door de tijd met in de hoofdrol de karakters die het bedrijf groot hebben gemaakt. Naast diverse evenementen introduceert Grolsch vanaf april speciale producten en verpakkingen waarmee Nederlanders worden meegenomen in de rijke historie van de brouwerij. Naast deze eenmalige 'plop' jubileumcommercial, lanceert Grolsch bovendien binnenkort een nieuwe tv-commercial.