Doe mee aan onderzoek naar zorg gemeenten
Sinds 1 januari 2015 hebben gemeenten meer taken op het gebied van zorg. Enkele clientenorganisaties onderzoeken aan de hand van een enquete hoe tevreden de gebruikers zijn. De vragenlijst kan tot 4 mei 2015 worden ingevuld via www.zorgnaargemeenten.nl. Invullen duurt ongeveer 10 minuten.
Ervaringen van hulpvragers en mantelzorgers
Wanneer iemand met een hulpvraag aanklopt bij de gemeente, vindt doorgaans eerst een gesprek plaats met een vertegenwoordiger van de gemeente. Dat gesprek is bedoeld om de persoonlijke situatie van de hulpvrager in kaart te brengen. De clientenorganisaties zijn met name benieuwd naar de
ervaringen van hulpvragers en mantelzorgers met dit gesprek. Zij willen onder andere weten waar deze gesprekken plaatsvinden (thuis of bij de gemeente), hoe ze verlopen en wat de uitkomsten zijn.
Ervaringen telefonisch melden
Naast via www.zorgnaargemeenten.nl is het ook mogelijk om uw ervaringen telefonisch te melden: op werkdagen tussen 9.00 uur en 17.00 uur via telefoonnummer 0900 235 67 80 (20 cent per gesprek).