SanomaVentures verwerft meerderheidsbelang in Brandkids


01.04.2015

SanomaVentures heeft een meerderheidsbelang verworven in Brandkids, een internationale webwinkel voor kinderkleding. Eerder investeerde SanomaVentures al in Brandkids, dat inmiddels opereert vanuit kantoren in Haarlem en Berlijn.

Brandkids werd in maart 2013 opgericht door Hans Lormans, Peter Sorber en Michel Sollie. Reeds bij de start investeerde SanomaVentures in de onderneming door het verstrekken van werkkapitaal en media budget. Om de verdere groei, onder andere ook in Duitsland, te ondersteunen, verstrekt
SanomaVentures extra kapitaal en koopt aanvullend van de drie oprichters een pakket aandelen waardoor zij een meerderheidsbelang verkrijgt. De overige aandelen blijven in handen van Lormans, Sorber en Sollie. Brandkids blijft als zelfstandige onderneming functioneren, waarbij de oprichters de
directie vormen.



Internationale groei

Herman Kienhuis, investment director bij SanomaVentures is enthousiast over de investering: 'Brandkids heeft zich in de afgelopen twee jaar voortreffelijk ontwikkeld. De activiteiten van Brandkids passen in onze strategie en sluiten goed aan bij de activiteiten van Sanoma. Ook het
internationale karakter van Brandkids spreekt ons erg aan. Onder leiding van de oprichters heeft Brandkids alles in zich om in de komende jaren substantiele groei te realiseren.'

Ook Brandkids mede-oprichter Hans Lormans is blij met het toetreden van Sanoma als aandeelhouder: 'Als ondernemer wil je je het liefste bezighouden met het creeren en benutten van kansen en het ontginnen van nieuwe markten. De ontwikkelingen in e-commerce gaan razendsnel. Je moet voortdurend
anticiperen en innoveren om vooraan mee te doen. Daarom is het zo fijn dat we er een sterke aandeelhouder bij krijgen die ons de vrijheid geeft om dat te doen waar we goed in zijn: ondernemen. We kunnen Brandkids nu sneller laten groeien dan op eigen houtje mogelijk was geweest. Schaalgrootte
is heel wezenlijk in e-commerce."

Print Download PDF Contact
Stuur door