'Over vijf jaar zijn alle marketingcampagnes crossmediaal'

Vanaf vandaag heeft PrimaPost een nieuwe naam: MINC direct marketing fulfilment. De reden? MINC past veel beter bij de oplossingen voor crossmediale en geintegreerde campagnes, die het bedrijf met vestigingen in Mijdrecht, Apeldoorn en Best verzorgt.

Volgens directeur Johan Maring draait direct marketing en marketing fulfilment al lang niet meer om post. "Het gaat om controle op en inzicht in alle boodschappen die tijdens de gehele campagne heen en weer gezonden worden. Dat kan MINC marketeers bieden. We zien dat marketeers worstelen met vragen over het registreren en verwerken van respons op direct marketing campagnes. Of hoe zij efficient de voorraad POS-materialen bij franchise ondernemers, dealers of verkoopkantoren op peil houden. MINC heeft hiermee bedrijven als Peugeot, Bayer en Colgate Palmolive al kunnen ontzorgen."

Het marketingproces automatiseren

Maring denkt dat binnen vijf jaar alle direct marketingcampagnes geintegreerd en crossmediaal zijn. "Deze bestaan dan uit zowel online als printmailings. Een crossmediale campagne kan heel goed werken om marketingdoelstellingen te behalen. Maar hoe meet je de respons? En hoe zorg je ervoor dat je altijd een up-to-date adressenbestand hebt? Voor de marketeer is dit vaak een tijdrovend en ingewikkeld proces. MINC biedt controle en inzicht, door het proces te automatiseren."

Goede logistieke afhandeling

Naast direct marketing is ook marketing fulfilment in goede handen bij MINC. Maring: "De respons die uit een direct marketingcampagne voortkomt, vraagt om een goede logistieke en administratieve afhandeling. Voorraadbeheer, verwerken van orders, het afhandelen van retourzendingen: we verzorgen dit voor zowel de business-to-business als de business-to-consumer markt. De klant houdt altijd controle op het proces en heeft direct inzicht in de resultaten."

Kijk voor meer informatie op MINC.nl