De Persgroep genomineerd voor SAN Accenten
De Persgroep is genomineerd voor de campagne `De best bekeken media van Nederland' in samenwerking met TBWA/Nebeko. Het doel van de campagne is aantonen van de kracht van nieuwsmerken: de consument heeft aandacht voor deze media. En wat heeft u aan een groot bereik zonder echte aandacht? Meer
informatie over deze campagne vindt u op persgroep.nl/aandacht.
Afgelopen jaar lanceerde de Volkskrant voor de tweede keer de Creative Press Challenge, een jaarlijkse competitie die jonge reclamemakers uitdaagt om terug te gaan naar de kern. Terug naar een idee in een briljante advertentie voor een goed doel. Middels een Oculus rift werden de deelnemers
gebriefd. Ook deze case is genomineerd in de categorie business-to-business.
"Dat mag wel in de krant", de campagne van AD in samenwerking met JWT, heeft de derde SAN Accenten-nominatie in de wacht gesleept. Deze campagne had als doel de nummer-1 positie van AD op het gebied van regionieuws te claimen.
De vierde nominatie voor de SAN Accenten is voor Trouw in samenwerking met KOKORO met de campagne `Ode aan Twijfel', waarin Trouw gepositioneerd wordt als een open, beschouwend en verbindend nieuwsmerk. Het idee achter Twijfel is het journalistiek belichten van verschillende kanten van een
onderwerp, waardoor het betrokken en ruimdenkende karakter van Trouw benadrukt wordt.
De uitreiking van de SAN Accenten vindt plaats op 23 mei in Studio 21 in Hilversum.
=================
Voor vragen over (de cases van) de Persgroep: Willem-Albert Bol (willem-albert.bol@persgroep.nl)
Voor vragen over de SAN en SAN Accenten: Frits Schuring (schuring@sanaccent.nl)