Ronald McDonald Kinderfonds in schijnwerpers Salesforce World Tour


donderdag 26 maart 2015

Salesforce 's werelds meest gebruikte CRM-oplossing, doneert tijdens de Salesforce World Tour 2015, 1 euro aan het Ronald McDonald Kinderfonds voor elk ingevuld event-evaluatieformulier. Het totaalbedrag wordt door de Salesforce Foundation verdubbeld. De Salesforce World Tour is met meer dan
5.000 geregistreerde bezoekers het grootste business-innovatie evenement van de Benelux en vindt vandaag plaats in de RAI in Amsterdam.

Al vanaf de start van het bedrijf is het een belangrijk onderdeel van de bedrijfscultuur van Salesforce om technologie, financiele middelen en tijd van werknemers ter beschikking te stellen van non-profit organisaties. Dit is ingebed in het 1-1-1 model voor geintegreerde corporate filantropie.
Sinds het ontstaan van de Salesforce Foundation in 1999 heeft het bedrijf meer dan 24.000 non-profit organisaties en hoger onderwijsinstellingen voorzien van Salesforce-technologie. Daarnaast heeft de Foundation meer dan EUR 73 miljoen beschikbaar gesteld in de vorm van beurzen en donaties.
Medewerkers van Salesforce hebben wereldwijd inmiddels meer dan 84.000 uren aan vrijwilligerswerk gedaan.

Duurzame relatie met donateurs
In lijn met dit model legde het Ronald McDonald Kinderfonds in de keynote-presentatie tijdens de Salesforce World Tour 2015 uit hoe het Salesforce gebruikt om een duurzame relatie op te bouwen met de meer dan 10.000 donateurs in Nederland. Het Ronald McDonald Kinderfonds zorgt voor speciale
huizen voor families, die op deze manier bij hun zieke kinderen zijn zonder hoge kosten te hoeven maken. Tijdens de Salesforce World Tour in Amsterdam doneert Salesforce voor ieder ingevuld event-evaluatieformulier 1 euro aan het Ronald McDonald Kinderfonds. Het totaalbedrag voor de
evaluatieformulieren zal vervolgens worden verdubbeld door de Salesforce Foundation. In de stand van het Ronald McDonald Kinderfonds werden daarnaast speciale knuffels verkocht, waarvan de opbrengst ook ten goede komt aan de stichting.

Over Salesforce

Salesforce (NYSE: CRM), het Customer Success Platform, levert cloud computing-oplossingen en biedt - in abonnementsvorm - een geintegreerd online platform voor relatiebeheer, verkoop, service en marketing. Meer dan 100.000 bedrijven wereldwijd, varierend van het MKB tot multinationals,
transformeren hun organisatie naar een werkelijk vraaggestuurde organisatie met Salesforce. Het bedrijf helpt organisaties hun klantgerichte processen zo te stroomlijnen, dat zij zeer snel kunnen inspelen op bestaande en nieuwe klantbehoeften en -wensen.

Daarnaast biedt het bedrijf met het Salesforce1-platform naast eigen toepassingen ook business applicaties van partners, via de snelgroeiende AppExchange. Deze apps zijn eenvoudig te integreren met de omgeving van eindgebruikers en zijn op nagenoeg alle mobiele platformen beschikbaar.

In de Benelux werken bedrijven van uiteenlopende grootte met Salesforce, zoals KLM, PostNL, Philips, Nationale Nederlanden, Coca Cola, TVH, Telenet, Van Gansewinkel, eMerus, Mylaps, MKB Servicedesk en The Cloakroom.

Ga voor meer informatie naar www.salesforce.com/nl of volg op Twitter @Salesforce_NL.