Salesforce World Tour: `Nieuw Nederlands hoofdkantoor in Amsterdam'
donderdag 26 maart 2015
Salesforce [NYSE: CRM], het Customer Success Platform en 's werelds meest gebruikte CRM-oplossing, kondigt vandaag aan een nieuw Nederlands hoofdkantoor te openen in het prestigieuze The Edge, aan de Amsterdamse Zuidas. Het nieuwe hoofdkantoor is in lijn met het groeiend aantal klanten in
Nederland, zoals DHL Benelux, KPN, Natuurmonumenten, PostNL, Spaces en Suitsupply.
Het nieuwe hoofdkantoor van Salesforce wordt gevestigd in het kenmerkende gebouw The Edge, aan de Amsterdamse Zuidas, ontwikkeld door OVG Real Estate en eind 2014 opgeleverd. Niet alleen de buitenkant van The Edge is kenmerkend, het gebouw ontving ook de hoogste score ooit van de Building
Research Establishment (BRW), een wereldwijde graadmeter voor duurzaamheid in de bouwsector. Deze uitmuntende score maakt The Edge tot het meest duurzame gebouw ter wereld. Een voorbeeld van een duurzame oplossing is dat werknemers zelf verschillende elementen in het gebouw, zoals de
verwarming en het licht, kunnen reguleren vanaf een smartphone of tablet.
Salesforce Customer Success Platform komt tot leven
In het nieuwe kantoor wordt een Customer Briefing Center ingericht, een speciale ruimte om innovatieve oplossingen te laten zien en om samenwerking te bevorderen binnen het groeiende ecosysteem van klanten, partners en werknemers. Het Customer Briefing Center biedt een interactieve en hands-on
ervaring, waarmee het Customer Succes Platform echt tot leven komt - van smartphones en wearables tot verbonden tandenborstels en auto's.
Quotes:
* `Nederland adopteert cloud-technologie in een rap tempo en Nederlandse bedrijven vragen ons hen te helpen hun business te transformeren en een lange termijnrelatie op te bouwen,' stelt Renzo Taal, VP Noord-Europa bij Salesforce. `Door ons Nederlandse hoofdkantoor te verhuizen naar
Amsterdam, verdubbelen we onze kantoorruimte en zorgen we dat Salesforce goed zichtbaar is als een toegewijde partner. Een partner die weet waar de specifieke gevoeligheden liggen in de Nederlandse markt. `
* `PostNL opereert in een uiterst competitieve markt. Met Salesforce zijn we in staat om op een heel andere manier met onze klanten te communiceren', zegt Marcel Krom, CIO bij PostNL. `Onze werknemer-portals hebben al geleid tot betere communicatie met onze werknemers. De integratie van onze
klant-portals met de Salesforce Sales en Service Cloud resulteert in een beter klantcontact.'
* `Suitsupply staat bekend als een zeer innovatie partij en disruptor van de mode-industrie. Onze strategie is altijd geweest om zowel on- als offline naadloze service te leveren aan onze klanten, zodat ze verrast worden en zeker terugkeren', vertelt Martijn van der Zee, marketing director
bij Suitsupply. `De Marketing Cloud helpt ons bij het opzetten van schaalbare 1:1 customer journeys, zodat we onze doelen kunnen bereiken.'
Nederlandse organisaties succesvol met Salesforce
Organisaties in Nederland adopteren cloud-technologie in een hoog tempo. Onderzoek van IDC laat zien dat de Nederlandse markt voor publieke cloud in 2014 met 28,7 procent gegroeid is tot circa EUR635 miljoen. Voorspellingen laten zien dat de cloud-adoptie tot 2018 zal groeien met 25,3 procent
per jaar. Toonaangevende organisaties zoals DHL Benelux, KPN, Natuurmonumenten, PostNL, Spaces en Suitsupply gebruiken de kracht van het Salesforce Customer Success Platform om op een hele andere manier met hun klanten om te gaan.
* DHL Parcel Benelux gebruikt Salesforce om klanten betere service te bieden, beter en sneller pakketten te bezorgen en verkoop te stimuleren in de gehele Benelux.
* KPN ontwikkelt met Salesforce een cloud-platform om optimaal te kunnen luisteren naar klanten en klantinteractie te verbeteren.
* PostNL optimaliseert de bezorgervaring met het Salesforce1 Platform. Met Salesforce heeft PostNL een systeem ontwikkeld waarmee ze continue in contact staan met de 23.000 post- en pakketbezorgers in Nederland, diat de juiste informatie op het juiste moment levert zodat alle pakketjes op
tijd bezorgd worden.
* Spaces, een populair concept van flexplekken in Nederland, heeft een app ontwikkeld met het Salesforce1 Platform, dat gebruikt kan worden om kamers en catering te boeken. De app brengt flexwerkers samen in een virtuele gemeenschap.
* Suitsupply is een bekend mannenmodemerk en sinds het ontstaan in 2000 gegroeid naar 57 winkels in 16 verschillende landen. Suitsupply gebruikt Salesforce voor het creeren van gepersonaliseerde customer journeys, zowel online als in de winkels.
Over Salesforce
Salesforce (NYSE: CRM), het Customer Success Platform, levert cloud computing-oplossingen en biedt - in abonnementsvorm - een geintegreerd online platform voor relatiebeheer, verkoop, service en marketing. Meer dan 100.000 bedrijven wereldwijd, varierend van het MKB tot multinationals,
transformeren hun organisatie naar een werkelijk vraaggestuurde organisatie met Salesforce. Het bedrijf helpt organisaties hun klantgerichte processen zo te stroomlijnen, dat zij zeer snel kunnen inspelen op bestaande en nieuwe klantbehoeften en -wensen.
Daarnaast biedt het bedrijf met het Salesforce1-platform naast eigen toepassingen ook business applicaties van partners, via de snelgroeiende AppExchange. Deze apps zijn eenvoudig te integreren met de omgeving van eindgebruikers en zijn op nagenoeg alle mobiele platformen beschikbaar.
In de Benelux werken bedrijven van uiteenlopende grootte met Salesforce, zoals KLM, PostNL, Philips, Nationale Nederlanden, Coca Cola, TVH, Telenet, Van Gansewinkel, eMerus, Mylaps, MKB Servicedesk en The Cloakroom.
Ga voor meer informatie naar www.salesforce.com/nl of volg op Twitter @Salesforce_NL.
Foto
Download Foto