Reizigers waarderen vervoerder met gemiddeld 7,6
24 maart 2015
Tevredenheid over Connexxion blijft stijgen
Met een gemiddeld rapportcijfer van een 7,6 scoort Connexxion wederom hoog bij de OV-Klantenbarometer. Voor het vierde jaar op rij, ziet Connexxion haar klanttevredenheid groeien. Maar liefst vijftien vervoersgebieden van Connexxion krijgen hetzelfde cijfer of hoger dan het landelijk
gemiddelde (7,5).
In totaal zijn 73 vervoersgebieden onderzocht. Net als in 2013, staan ook dit jaar weer drie gebieden van Connexxion in de top 10. Het gebied Zaanstreek eindigde met een 7,8 op de vijfde plaats, Gooi en Vechtstreek en Haarlem-IJmond scoorden beide een 7,7 en nemen daarmee respectievelijk de
negende en tiende plaats in.
Eric van Eijndhoven, Commercieel Directeur Connexxion: "We zijn bijzonder trots op deze cijfers! En op onze mensen die er voor hebben gezorgd dat de reizigerstevredenheid weer verder is gegroeid. Een 7,6 biedt een prachtige basis om de reizigerstevredenheid in de komende jaren nog verder uit
te bouwen!"
Opvallende scores
Zaanstreek was met een score van 7,8 in 2014 de beste streekvervoerder op het vaste land. Ook de andere vervoersgebieden van Connexxion in Noord-Holland vallen op doordat ze al meerdere jaren goed scoren. Opvallende stijger is de provincie Utrecht, deze steeg twintig plaatsen: van plaats 57
naar plaats 37 en behaalde een 7,5.
Onderzoek klanttevredenheid
De OV-klantenbarometer werd in 2014 voor de veertiende keer gehouden in opdracht van het CROW-Kennisplatform Verkeer en Vervoer (KpVV). Het is een onderzoek naar het klantenoordeel over het regionaal vervoer, de beoordeling wordt dan ook gegeven per concessie. Er werd door 91.868 reizigers een
vragenlijst ingevuld op 6.477 ritten. Het onderzoek werd gehouden in 73 gebieden. Net als in 2013 gaf ruim 80% van de ondervraagden een 7 of hoger aan het regionaal vervoer.
(persbericht Connexxion)