Factuur voor eigen bijdrage zorg valt mogelijk later op deurmat
Inwoners uit de Hoeksche Waard die het op eigen kracht niet redden, kunnen een beroep doen op individuele Wmo-voorzieningen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan hulp bij het huishouden, begeleiding, aanpassingen aan de woning of een scootmobiel. Om alles betaalbaar te houden wordt voor de meeste
voorzieningen een eigen bijdrage gevraagd. Het Centraal Administratie Kantoor (CAK) int deze eigen bijdrage door iedere vier weken een factuur te sturen. Het versturen van deze factuur loopt, in sommige gevallen, nu helaas enige vertraging op.
Zorgaanbieders en gemeenten geven aan het CAK door hoeveel zorg en ondersteuning inwoners ontvangen. Door enkele technische problemen is bij het aanleveren van deze gegevens vertraging ontstaan. Hierdoor kan het CAK in een aantal gevallen nog niet een maandelijkse factuur sturen voor het innen
van de eigen bijdrage. Dit heeft tot gevolg dat het CAK in een later stadium alsnog een factuur stuurt die dan betrekking heeft op een langere periode. Het bedrag op de factuur is dan hoger dan men gewend is, omdat het genoemde bedrag een optelsom is over meerdere perioden. De gemeenten in de
Hoeksche Waard vragen inwoners met een individuele voorziening om hier rekening mee te houden. Zo nodig is een betalingsregeling mogelijk bij het CAK.
Vragen?
Hebt u vragen over de eigen bijdrage of over de factuur, neem dan contact op met het CAK: 0800-1925, op werkdagen tussen 08:00 en 18:00 uur. Ook op www.hetcak.nl vindt u meer informatie