Sliedrechters tevreden over balie gemeentekantoor


Bezoekers van de balie Publiekszaken op het gemeentekantoor van Sliedrecht zijn tevreden over de dienstverlening. Ze geven het gemiddelde cijfer 8,1. Dit blijkt uit een enquete van het Onderzoekscentrum Drechtsteden (OCD) onder 110 bezoekers van de balie die oktober vorig jaar is afgenomen. In
2011 werd de klanttevredenheid ook al gepeild, toen was het gemiddelde cijfer een 8,0.

In 2014 waren bezoekers vooral tevreden over de wachttijd (8,9) en de deskundigheid van de medewerker (9,0). In grote lijnen zijn de scores vergelijkbaar of licht verbeterd ten opzichte van 2011. Bezoekers zijn vooral minder tevreden over de openingstijden. In 2011 scoorde dit een 7,4, in 2014
een 6,9. Dit heeft vermoedelijk te maken met het inkorten van de openingstijden in 2012.

Trots
Wethouder Theo den Braanker (Dienstverlening) is trots op het resultaat: "Ik vind het belangrijk dat Sliedrechters vriendelijk en deskundig worden geholpen als zij het gemeentekantoor bezoeken. Deze enquete laat zien dat we hierin slagen. Ik wil hiervoor een pluim geven aan de medewerkers van
Publiekszaken. Waar uit deze enquete blijkt dat we nog verder kunnen verbeteren dan zullen we dat zeker doen." Eerder heeft de gemeenteraad uitgesproken dat de dienstverlening aan de balie minimaal het cijfer 7 moet krijgen. Aan die wens is ruimschoots voldaan, zo blijkt uit de enquete.

DKCC
Het is de bedoeling dat de afdeling Publiekszaken over enige tijd opgaat in het Drechtstedelijk Klantcontactcentrum (DKCC), waarbij de balie in het gemeentekantoor van Sliedrecht gewoon blijft bestaan. Hierover vinden nog gesprekken plaats met de gemeenten Alblasserdam, Hendrik-Ido-Ambacht en
Dordrecht. Wethouder Den Braanker: "Daarmee willen we de kwaliteit nog verder verbeteren en meer zekerheid inbouwen, zodat onze burgers altijd kunnen rekenen op goede dienstverlening."

* PDF-bestandFactsheet KTO Publiekszaken Sliedrecht