Ranja begint aan tweede jeugd
Het klassieke merk Ranja is terug en het is volledig vernieuwd. Ranja is een vruchtensiroop zoals siroop in deze tijd hoort te zijn: puur natuur, zonder rare toevoegingen en in een glazen fles. Transparant in alle opzichten. Zo begint Ranja aan een tweede jeugd. Vanaf 23 maart ligt het weer in de supermarkt.
Het merk Ranja klinkt veel Nederlanders nog steeds bekend in de oren. Het merk en de recepturen zijn vanaf de basis aangepakt en compleet vernieuwd. Ranja in haar tweede jeugd is pure vruchtensiroop zonder toevoegingen. Ranja heeft een lichtere kleur dan andere siropen omdat het geen kleurstoffen bevat. In Ranja zitten slechts natuurlijke ingredienten. Ranja doorbreekt ook een andere gewoonte: de meeste vruchtensappen en siropen zijn eigenlijk appelsap, met een beetje ander fruit.
"In Ranja Aardbei zit alleen maar aardbei, in Ranja Framboos alleen maar framboos. We geloven in eenvoudige, eerlijke producten met voor iedereen begrijpelijke ingredienten," zegt Jochem Schouten van Ranja. "Die puurheid geeft Ranja een heerlijke, herkenbare fruitsmaak."
"Wij zijn zelf vaders van jonge kinderen. Dan kijk je toch anders naar die kunstmatige zoet- en smaakstoffen in dranken voor kinderen. Doordat het natuurlijk is en alleen de echte vruchten bevat, heb je minder nodig voor een frisse fruitige smaak. Het fijne van vruchtensiroop is bovendien dat
je zelf kunt bepalen hoe zoet je het maakt. Wij willen stimuleren dat kinderen minder zoet drinken."
Ranja is vanaf 23 maart te koop in ruim 600 winkels (onder andere bij Jumbo). Er zijn vier smaken: aardbei, framboos, sinaasappel en icetea.