Gemeente Cranendonck / Actueel / Laatste nieuws / Gemeente Cranendon..


De gemeente Cranendonck is, net zoals alle Nederlandse gemeenten, verplicht om de adres- en gebouwgegevens binnen de gemeente op orde te houden. Deze gegevens worden beschikbaar gesteld aan alle overheidsinstanties, hulpdiensten en nutsbedrijven. Ze worden gebruikt voor allerlei
(overheids)zaken.

Denk hierbij bijvoorbeeld aan: persoonsregistratie, bedrijvenregister, postbezorging, vergunningverlening, belastingheffing, fraude- en rampenbestrijding, huisaansluitingen, Kadaster en verkiezingen. Deze database wordt door alle overheidsinstanties gebruikt. Het doel hierbij is dat iedereen
gebruik maakt van dezelfde informatie en dat er geen gegevens dubbel hoeven te worden geregistreerd. Dat zorgt voor een overheid die klantgericht en efficient is, niet naar de bekende weg vraagt en weet waarover ze het heeft.

Inspectie
Omdat veel organisaties de adres- en gebouwgegevens gebruiken, waakt de landelijke overheid ervoor dat de gegevens op een juiste manier actueel worden gehouden en beschikbaar zijn. Hiervoor dient iedere gemeente een keer in de vier jaar geinspecteerd te worden. De gemeente Cranendonck heeft
deze zogenoemde. "BAG-inspectie" op 18-12-2014 doorlopen en recent de uitslag ontvangen: GESLAAGD! Een prima resultaat, zeker vanuit landelijk perspectief: slechts 22% van de gemeenten heeft de inspectie in de periode 2011-2014 succesvol doorlopen. Cranendonck behoorde tot de 8% die deze
inspectie in een keer haalde.