Meld vliegtuiglawaai bij Bas


17/03

Meld vliegtuiglawaai bij Bas

[IMG]
Als u overlast van vliegverkeer van Schiphol ervaart, kunt u dit melden bij Bewoners Aanspreekpunt Schiphol (Bas).

Bas is het informatie- en klachtencentrum waar u als omwonende terecht kunt met uw vragen en klachten over het vliegverkeer van, naar en op Schiphol. Bij Bas kunt u ook terecht met vragen over het vliegverkeer, welke banen gebruikt worden, hoe er gevlogen wordt en welke hinder beperkende
maatregelen getroffen worden. Bas is een gezamenlijk initiatief van Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) en Amsterdam Airport Schiphol. Bas is te bereiken via (020) 601 55 55, info@mailbas.nl en www.bezoekbas.nl

Behalve met het registreren van klachten en het beantwoorden van vragen van omwonenden, houdt Bas zich bezig met het analyseren van ingediende klachten, het rapporteren daarover in kwartaal- en jaarrapportages en het signaleren van trends in klachtenpatronen. De uitkomsten hiervan worden
kortgesloten met Amsterdam Airport Schiphol, Luchtverkeersleiding Nederland en het Ministerie van Verkeer en Waterstaat. Ook partijen als gemeenten, luchtvaartmaatschappijen en bewonerscommissies worden geinformeerd en betrokken door Bas.

Omgevingsraad Schiphol

Vanaf 1 januari dit jaar is de Omgevingsraad Schiphol (ORS) het podium waar alle vraagstukken, belangen en partijen rond de ontwikkeling van Schiphol en omgeving bij elkaar komen. Betrokken partijen zijn overheden, de luchtvaartsector, bewoners en brancheorganisaties. De gemeenten in onze
regio trekken gezamenlijk op om de eventuele gevolgen van de uitbreiding van Schiphol op de voet te volgen. Als u meer wilt weten kijk dan op www.omgevingsraadschiphol.nl

Bewonersplatform

Het bewonersplatform Vlieghinder Gooi, Vechtstreek en Eemland uit de regio streeft naar vermindering van de vlieghinder. Op de website www.vlieghinder-gve.nl is achtergrondinformatie te vinden met betrekking tot vliegroutes en de mogelijke overlast daarvan.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------