Officiele bekendmakingen 2015 - week 12


Ilja Janssen

18 maart 2015 - week 12

Vergunningaanvragen
Overige
Besluiten

Vergunningaanvragen

Omgevingsvergunningen

Aangevraagd

Locatie: Peltstraat 8, Oosterbeek
Voor: plaatsen dakkapel
Datum ontvangst: 9 maart 2015

Locatie: Europalaan 98, Renkum
Voor: plaatsen dakkapel
Datum ontvangst: 9 maart 2015

Locatie: Groeneweg 17, Renkum
Voor: vergroten woning
Datum ontvangst: 8 maart 2015

Locatie: Bram Streeflandweg nabij 34, Renkum
Voor: bouwen twee vrijstaande woningen
Datum ontvangst: 23 december 2014

Locatie: Veerweg (jufferswaard), Renkum
Voor: maken nestelgelegenheid voor Oeverzwaluwen
Datum ontvangst: 10 maart 2015

Locatie: Richtersweg 370, Doorwerth
Voor: wijzigen kantoor naar gedeeltelijk wonen.
Datum ontvangst: 9 maart 2015

APV/Bijzondere Wetten vergunningen/ontheffingen

Aangevraagd

Het college van burgemeester en wethouders dan wel de burgemeester heeft in de week voor 13 maart 2015 onderstaande aanvragen voor een vergunning of ontheffing ontvangen van:

Gemeente

* PSVR, Airborne Wandeltocht, diverse wegen, 5 september 2015.

Oosterbeek

* Oud en Tiek, Warme Winter Brocante, Stephanieweg, 15 november 2015.
* Oud en Tiek, Brocante markt, Stephanieweg, 30 mei 2015.
* Protestantse Gemeente Oosterbeek Wolfheze, Kerstkuier, centrum Oosterbeek, 19 december 2015.
* Freiwalds Menagerie Circus, Raadhuisplein, 29 oktober tot en met 1 november 2015.

Renkum

* Bakkershaag, Jeugdkamp, grasveld naast de Rijnkom, 13 juni en 14 juni 2015.
* ROEV, Kermis, Europalaan, 9 juni tot en met 14 juni 2015.

Wolfheze

* Oranjevereniging Wolfheze, Koningsdag, Van Mesdagweg, 25 april 2015.


Informatie

Over bovengenoemde aanvragen kan nadere informatie worden ontvangen bij team Servicepunt - Vergunningen van de gemeente Renkum op de begane grond in het gemeentehuis. De publicatie van deze aanvragen heeft uitsluitend een informatief karakter; er kunnen in dit stadium geen bezwaren worden
ingediend. Er wordt geen correspondentie gevoerd over bovengenoemde aanvragen.

Overige

Subsidieplafond eenmalige subsidies burgerinitiatieven

Het college van burgemeester en wethouders heeft op 10 maart een `subsidieplafond eenmalige subsidies burgerinitiatieven' vastgesteld.

Hiermee is uitvoering gegeven aan de afspraak uit het coalitieakkoord om een subsidiepot in te stellen waaruit burgerinitiatieven kunnen worden gecofinancierd. Ten behoeve van burgerinitiatieven is een bedrag van in totaal EUR 35.454,- beschikbaar, dat als volgt is verdeeld: EUR 17.727,- voor
de periode 1 april tot 15 augustus 2015 en EUR 17.727,- voor de periode 15 augustus 2015 tot 1 januari 2016. Er kan een eenmalige subsidie worden aangevraagd voor een bedrag van maximaal EUR10.000,-.

Om in aanmerking te komen voor een subsidie burgerinitiatieven moet een aanvraag worden ingediend bij het college. Deze aanvraag wordt getoetst aan de Algemene subsidie verordening. Dit houdt onder meer in dat wordt bekeken of datgene waarvoor subsidie wordt aangevraagd, gericht is op (de
ingezetenen van) gemeente Renkum en of het past binnen het gemeentelijke beleid. Daarnaast wordt getoetst of de aanvraag past binnen het plafond voor de betreffende tranche. Zo wordt een aanvraag binnen de periode 1 april - 15 augustus geweigerd als in die periode al voor EUR 17.727,- aan
subsidie burgerinitiatieven is toegekend.

De Nadere regels eenmalige subsidieverstrekking sociale samenhang, leefbaarheid en zelfredzame samenleving, vastgesteld door het college op 12 november 2013, komen met onmiddellijke ingang te vervallen.

Nieuwe (onder)mandaten

De gemeentesecretaris heeft met betrekking tot werkzaamheden die worden uitgevoerd door het team Zorgloket enkele nieuwe ondermandaten verleend. Dit betreft voornamelijk de uitvoering van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) en de Jeugdwet. De verleende (onder)mandaten zijn opgenomen
achter het register dat ter inzage ligt in het gemeentehuis in Oosterbeek en treden op 18 maart 2015 in werking.

Beleidsregels en nadere regels Participatiewet

Het college van burgemeester en wethouders heeft op 10 maart de volgende beleidsregels en nadere regels over de Participatiewet vastgesteld:

* Beleidsregels verlagen bijstandsnorm in verband met woonsituatie en inkomsten uit commerciele verhuur Participatiewet gemeente Renkum 2015;
* Beleidsregels individuele inkomenstoeslag gemeente Renkum 2015;
* Nadere regels individuele studietoeslag 2015;
* Beleidsregel inkeerregeling Participatiewet gemeente Renkum 2015.

De beleidsregels en nadere regels geven op onderdelen nadere uitvoering aan de Participatiewet en de verordeningen met betrekking tot de Participatiewet die eerder door de gemeenteraad van Renkum zijn vastgesteld. De beleidsregels treden in werking de dag na publicatie en werken terug tot 1
januari 2015. De nadere regels treden in werking de dag na publicatie.

De beleidsregels/nadere regels liggen ter inzage in het gemeentehuis.

Besluiten

Omgevingsvergunningen

Verleend

Locatie: Pastoor Bruggemanlaan 1, Oosterbeek
Voor: vervangen balkonhekwerk
Verzenddatum: 10 maart 2015

Locatie: Pastoor Bruggemanlaan 25, Oosterbeek
Voor: opslaan bouwmateriaal
Verzenddatum: 12 maart 2015

Locatie: Europalaan t.o. 86, Renkum
Voor: verplaatsen herdenkingsmonument en ondergrondse
waterbufferruimte
Verzenddatum: 12 maart 2015

Locatie: Sara Mansveltweg 5, Wolfheze
Voor: plaatsen toegangspoort en erfafscheiding
Verzenddatum: 12 maart 2015

Bezwaar

Het besluit en de bijbehorende stukken liggen met ingang van de dag na verzending van het besluit gedurende zes weken ter inzage in het gemeentehuis in Oosterbeek.

Belanghebbenden kunnen op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen zes weken na verzenddatum van het besluit bezwaar maken. Het bezwaarschrift moet uw naam en adres bevatten, er moet duidelijk in staan tegen welk besluit u bezwaar maakt en het moet gemotiveerd, gedateerd en ondertekend
zijn. U kunt het bezwaarschrift richten aan het college van burgemeester en wethouders, Postbus 9100, 6860 HA Oosterbeek.

Aangezien het indienen van een bezwaarschrift geen schorsende werking heeft en het besluit daarom de dag na verzending in werking treedt, kunt u ook een voorlopige voorziening vragen bij de Voorzieningenrechter van de Rechtbank Gelderland, Team bestuursrecht, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem.