Zanox verbetert kwaliteit van vergelijkingssites met marktplaats
woensdag 18 maart 2015
- Meer keuze in betrouwbare vergelijkers voor consumenten -
Vergelijkingssites zijn populair in Nederland, omdat consumenten er veel geld mee kunnen besparen in hun zoektocht naar een product of dienst. Er komen dan ook steeds meer websites bij waar de consument het online aanbod van bijvoorbeeld een nieuw telefoonabonnement kan vergelijken. Helaas
komen deze sites niet altijd positief in het nieuws, omdat er vraagtekens worden gezet bij de betrouwbaarheid ervan. Zanox wil de consument de beste en betrouwbaarste online winkelervaring bieden en zet zich daarom in voor het verbeteren van de kwaliteit van vergelijkingssites. Dit doet het
door het Zanox Orangelabel-platform te lanceren, een marktplaats voor vergelijkingstools dat voldoet aan de eisen van de onafhankelijke toezichthouders AFM en ACM.
Dankzij het Zanox Orangelabel-platform kunnen publishers uit het netwerk van Zanox professionele, kwalitatieve vergelijkingstools aan hun website koppelen zonder daarbij zelf te hoeven investeren in de ontwikkeling daarvan. Binnen deze marktplaats van vergelijkingssoftware worden alleen
oplossingen geboden die compliant zijn volgens de beleidsbepalingen van de Nederlandse toezichthouders.
Customer journey
Zanox Orangelabel komt tegemoet aan de behoefte van publishers om relevant te zijn in alle fasen van de customer journey en biedt een extra inkomstenbron doordat zij hun content makkelijker kunnen converteren naar sales. Het platform werkt volgens het revenu share-model en is volledig
performance based. Hierdoor is het voor website-eigenaren mogelijk om vrijwel risicoloos superieure technieken te gebruiken die zich bewezen hebben in effectiviteit en in kwaliteit, dankzij correcte prijzen en voorwaarden. De modules worden ingericht met de look & feel van de eigen website
zodat de gebruikerservaring optimaal blijft.
Waarborgen van de kwaliteit
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) stimuleert consumenten om gebruik te maken van vergelijkingssites om te kunnen besparen op de kosten, maar het wil er ook zeker van zijn dat consumenten daadwerkelijk de beste prijs krijgen als zij via een vergelijker een aankoop doen. De ACM stelt daarom
eisen aan vergelijkingssites.
De vergelijkingssoftware die beschikbaar zijn via Zanox Orangelabel voldoen aan de richtlijnen van de ACM en AFM. Alle aanbieders worden individueel door Zanox gecontroleerd. Dit biedt de waarborg dat de software kwalitatief van hoog niveau is en dat de vergelijkingen correct zijn. Maak je als
publisher gebruik van de Zanox Orangelabel-vergelijkingsmodules, dan weet je dat deze inhoudelijk correcte en complete vergelijkingen bieden aan consumenten.
Ruim aanbod in betrouwbare vergelijkers voor consumenten
Lauri Koop, Managing Director van Zanox Benelux over het nieuwe platform: "Wij zijn ervan overtuigd dat Zanox Orangelabel een verschil gaat maken in het huidige aanbod van vergelijkingssites, zeker in de telecom- en verzekeringsbranche. De drempel voor websites om kwalitatieve
vergelijkingssoftware te gebruiken via Zanox Orangelabel is laag en de kans op hogere inkomsten hoog, omdat deze tools best of breed zijn. Met dit initiatief stimuleren wij websites om af te stappen van minder kwalitatieve tools in de markt. Websites willen immers met de beste software werken
voor het beste resultaat. Tegelijkertijd zijn consumenten erbij gebaat dat hun vergelijkingen eerlijk en transparant verlopen."
Volgens Koop creeert Zanox Orangelabel een win-winsituatie voor alle belanghebbenden: "Door het aanbod van kwalitatieve vergelijkingssoftware te vergroten, sla je drie vliegen in een klap. Je helpt websites met betere en kwalitatievere tools, aanbieders van geavanceerde en effectieve tools
kunnen zich specialiseren in het nog beter maken van hun software en consumenten hebben een ruimere keuze in betrouwbare vergelijkers."
Meer informatie over Zanox Orangelabel vindt u op: http://Orangelabel.zanox.com/home/
Quotes
Lauri Koop, Managing Director van Zanox Benelux over het nieuwe platform: "Wij zijn ervan overtuigd dat Zanox Orangelabel een verschil gaat maken in het huidige aanbod van vergelijkingssites, zeker in de telecom- en verzekeringsbranche. De drempel voor websites om kwalitatieve
vergelijkingssoftware te gebruiken via Zanox Orangelabel is laag en de kans op hogere inkomsten hoog, omdat deze tools best of breed zijn. Met dit initiatief stimuleren wij websites om af te stappen van minder kwalitatieve tools in de markt. Websites willen immers met de beste software werken
voor het beste resultaat. Tegelijkertijd zijn consumenten erbij gebaat dat hun vergelijkingen eerlijk en transparant verlopen."
Volgens Koop creeert Zanox Orangelabel een win-winsituatie voor alle belanghebbenden: "Door het aanbod van kwalitatieve vergelijkingssoftware te vergroten, sla je drie vliegen in een klap. Je helpt websites met betere en kwalitatievere tools, aanbieders van geavanceerde en effectieve tools
kunnen zich specialiseren in het nog beter maken van hun software en consumenten hebben een ruimere keuze in betrouwbare vergelijkers."
Over Zanox
Zanox is gespecialiseerd in online performance advertising: een manier van adverteren waarbij de adverteerder enkel voor meetbare resultaten betaalt, namelijk sales en leads. Het advertentienetwerk is bekend geworden met affiliate marketing en werd in 2013 verkozen tot het beste affiliate
netwerk van Nederland. Naast affiliate marketing kunnen adverteerders via Zanox gebruik maken van publishers op gebieden als e-mailmarketing, display-, search-, en mobile advertising. Tevens biedt Zanox aanvullende producten als conversieoptimalisatie en kwalitatieve product datafeeds, zodat
adverteerders en publishers maximaal rendement uit het online verkeer realiseren. De missie van het netwerk is om de `consumer journey' van consumenten efficienter en plezieriger te maken. Voor Zanox en zijn partners is een aankoop hierbij altijd de eindbestemming.
Al vanaf 1999 is Zanox actief in Nederland met het in 2011 overgenomen M4N. Sinds de overname kan het bedrijf zich de Nederlandse marktleider op het gebied van online performance advertising noemen. Zanox werkt onder andere voor Zalando, De Bijenkorf, Coolblue, KPN, T-Mobile en Centraal Beheer
Achmea. Zanox maakt deel uit van de Zanox-groep, een bedrijf dat zich wereldwijd inzet voor ruim 4000 adverteerders. ZANOX.de AG is onderdeel van Axel Springer AG en het Zwitserse PubliGroupe AG met respectievelijk een aandelenverdeling van 52,5 en 47,5 procent. Meer informatie vindt u op
www.zanox.com.