Nieuwsflitsen van de Seasonal Trade Fair
18 maart 2015
Nieuwsflitsen van de Seasonal Trade Fair
Op 18 en 19 maart vindt ik Naaldwijk de Seasonal Trade Fair plaats. Benieuwd wat de beurs dit jaar voor u in petto heeft? Hier vindt u een kleine impressie van de vele stands op de Seasonal Trade Fair 2015.
20150317 M105 6 5
Het Perfect Garden-concept
Hoogeveen Plants (stand 19.12) is er al een halfjaar mee bezig, maar nu de lente er is, wordt het helemaal echt. Bob Hoogerdijk laat retail en groothandel "de perfecte tuin voor iedereen" zien. Met vier producten (Up Climbers, Elegrass, 100%Fruit en Hallo- Helleborus) wil de klant helpen aan
tevreden klanten die telkens terugkomen. "Ons merk staat voor een innovatief, duurzaam assortiment tuinplanten." De grondig geteste producten zijn "zeker succesvol", stelt Hoogerdijk. "Ook voor de consument zonder groene vingers."
STF Helle Borus
Buxus ook voor jongeren
Buxus, Jeans of Garden. Met dat merk willen de buxuskwekers buxus vooral bij jongeren promoten. In de stand van het Productteam Boomkwekerij (20.4) is de nieuwe look te zien. Kwekers kunnen er ook een "eigen schwung" aan geven.
Buxus
'Surprise Star' pronkstuk
Ronald Vijverberg van Valstar Calathea (stand 8.1) gelooft in potmaat 17. Deze maat is nieuw voor calathea's. De retail is er blij mee. Verder is er een nieuwe keramieklijn. Daarmee speelt Valstar in op het seizoen. Pronkstuk in de stand is Surprise Star. Vijverberg hoopt dat er veel
bloemisten komen, want zij kunnen veel informatie geven over de beleving van de consument.
Ronald Vijverberg
'Dromen op inspiratieplein'
"Wat de sector nodig heeft, is dromen, verlangen en investeren. Als je mensen kunt laten dromen, gaan ze vanzelf ergens naar verlangen en willen ze er best in investeren." Dat is de overtuiging van bloemendesigner Pim van den Akker van Flower Factor. Hij is het creatieve brein achter het
inspiratieplein van het Florist Event. "Het plein hebben we volgestopt met inspiratie. Voor elk segment is er iets te vinden." Hij hoopt dat een kweker wiens producten hij verwerkt, bij wijze van spreken zijn eigen product niet meer herkent en verrast uitroept: 'Wat is dat mooi!' De sector zal
in zijn ogen "anders" moeten denken. "De oogkleppen moeten echt af," zegt hij. "Kijk ook eens naar jezelf als consument. Jij bent zelf je beste graadmeter." De kunst is volgens Van den Akker de consument weg te trekken van het gemak naar het ambacht. Bij jou als bloemist kan de consument
altijd slagen! Dat moet het uitgangspunt zijn." Hij en zijn medewerkers proberen daarom zoveel mogelijk "positieve energie" in het plein te pompen. Zodat wie het plein verlaat, op z'n minst een glimlach op z'n gezicht heeft.
Pim Van Den Akker
Met snijhyacint kan veel
Samen hun klantenkring voor snijhyacint uitbreiden. Daarvoor staan Job Pennings (14.2) en Mark van Paridon op de beurs. De mogelijkheden van het product zijn "onderbelicht", vinden ze. Daarom proberen ze "de retail te triggeren" via andere wegen dan "alleen het bosje in de vaas". Nieuw is dat
ze bezig zijn met snijhyacint in kleur. "Die gaan we nu aanbieden, maar het moet exclusief blijven."
Snijchrysant