Campina moedigt sportend Nederland aan met nieuwe campagne


17 maart 2015

Campina moedigt sportend Nederland aan met nieuwe campagne

Maar liefst 9 miljoen Nederlanders sporten minimaal een keer per week. Niet alleen omdat het gezond is, maar vooral ook omdat ze het leuk vinden. Uit onderzoek blijkt dat 81% het `goede gevoel' na afloop het allerleukste vindt aan sporten. In de nieuwe campagne `Sterk met Campina' moedigt
Campina samen met Olympisch kampioen Epke Zonderland sportend Nederland aan om gezond te eten. De campagne start vandaag, vlak voordat het buitensportseizoen begint.

Sporten, intensief of niet, geeft een goed gevoel. De meest favoriete sporten in Nederland zijn wandelen, fietsen en fitness. Veel mensen sporten het liefst aan het begin van de avond, ongeveer een uur lang en daarbij is gezelligheid belangrijker dan winnen. Ook voeding speelt bij het sporten
een belangrijke rol. Als men na het sporten kiest voor een gezonde snack, zijn fruit en zuivel favoriet, zo blijkt uit onderzoek van PanelWizard onder 1.000 respondenten.

Campagne `Sterk met Campina'
Carola Boer, Marketing Directeur FrieslandCampina Nederland: "In onze nieuwe campagne `Sterk met Campina' brengen we beweging en goede voeding samen. Melk bijvoorbeeld levert essentiele voedingsstoffen zoals proteine, calcium en vitaminen B2 en B12 die onder andere je spieren en botten goed
kunnen gebruiken. En dit geldt niet alleen voor de fanatiekelingen onder ons, maar juist voor iedereen. Samen met Epke Zonderland als ambassadeur en met Campina als official supplier van NOC*NSF willen we het verhaal over de kracht van zuivel delen met heel Nederland."

Goede basisvoeding essentieel
Ook voor een topsporter als Epke Zonderland is gebalanceerde voeding ontzettend belangrijk en zuivel past daar heel goed in. Epke Zonderland: "De juiste voedingstoffen afkomstig uit gezonde basisvoeding zoals groente, fruit en zuivel zijn essentieel voor een goede prestatie en een sterk,
gezond lichaam. Vlak na een training neem ik bijvoorbeeld graag yoghurt. Een product vol met proteine dat bijdraagt aan het herstel van mijn spieren."

Campina-Epke-01

De campagne start op 17 maart en zal het komende jaar zichtbaar zijn op televisie, online, in printmedia en in de supermarkten.

FrieslandCampina op Social Media

FrieslandCampina op Social Media

U kunt niet alleen meer te weten komen over FrieslandCampina via onze website. Ook via social media informeren wij u over de meest recente ontwikkelingen en onze activiteiten.

Volg ons op Social Media@FrieslndCampina op Twitter

Schrijf u in voor ons e-zine

Schrijf u in voor ons e-zine

Als eerste op de hoogte van nieuws- of persberichten? Schrijf u in voor ons e-zine en ontvang regelmatig informatie over FrieslandCampina en zuivel in uw inbox!

Hier kunt u zich inschrijven