FloraHolland start met Klantenplatform


11 maart 2015

FloraHolland start met Klantenplatform

Willen we de sector weer laten bloeien, dan moeten we beter samenwerken en de klant centraal zetten. Het klantenplatform zal betrokken worden bij het uitwerken en implementeren van de visie FloraHolland 2020.

Klok Aalsmeer Kopie

Uit FloraHolland 2020 vloeit een aantal strategisch/ tactische plannen en programma's voort, die voor de totale keten van belang zijn. Binnen de cooeperatie overlegt FloraHolland daarover met leden-aanvoerders in de Adviesraden Bloemen en Planten. Voor klanten bestond een dergelijke
overlegstructuur nog niet. Die wordt nu opgezet.

Het Klantenplatform krijgt een adviserende functie en bespreekt vier keer per jaar met directie en management van FloraHolland relevante strategisch/tactische thema's. Tevens zal er sprake zijn van een open uitwisseling van informatie. Het Klantenplatform start dit voorjaar en komt onder
voorzitterschap van algemeen directeur Lucas Vos.
In het platform komen ongeveer twintig klanten, eigenaren of directeuren van bedrijven uit alle klantsegmenten; een goede afspiegeling van het klantenbestand.

Concernmanager Commercie Servaas van der Ven ziet de opzet van het Klantenplatform als pure winst. "Er is de laatste jaren tussen FloraHolland en klanten veel gesteggeld. Gelukkig zijn er wel steeds contacten gebleven. Met het Klantenplatform ontstaat een structureel overleg, waar we
strategisch/tactische zaken bespreken en informatie over de markt uitwisselen. Zodat we er samen aan kunnen werken dat meer consumenten weer meer bloemen en planten gaan kopen." Voor de uitvoerende onderwerpen blijven de huidige operationele overleggen Commercie en Logistiek bestaan.

"Er staat rondom FloraHolland 2020 veel op stapel", zegt Lucas Vos. "We hebben elkaar in de keten nodig om tot goede besluiten en een goed beleid te komen. Wat mij betreft is het Klantenplatform de plek om op het strategisch/tactische vlak echt zaken te doen met klanten. Ik heb de afgelopen
maanden gemerkt, dat veel klanten positief staan ten opzichte van wat wij in FloraHolland 2020 als ambities neerleggen. Wij willen samen met hen werken aan de uitvoering van onze plannen, zodat het echte ketenplannen worden."