Minimaloket dicht vanaf 10 maart
Vragen over geldzaken? Neem contact op met het Servicepunt.
Inwoners kunnen vanaf 10 maart niet meer bij de gemeentewinkel terecht voor vragen over geldzaken maar bij het Servicepunt in de buurt.
Het Minimaloket startte in 2010 op maandagochtend voor inwoners met vragen over inkomen. Enkele honderden inwoners bezoeken jaarlijks het loket. Vanaf 10 maart sluit het mimimaloket in het gemeentehuis in Doorn en kunnen inwoners een afspraak maken met de consulent van het Servicepunt.
Consulenten kijken niet alleen naar het inkomen maar ook naar andere aspecten binnen het gezin die een rol kunnen spelen.
Wethouder Nijhof: "Het zijn geen makkelijke tijden voor inwoners met een mimimuminkomen. Dat kun je zien aan het aantal bezoekers van het Minimaloket. Dat stijgt snel. Daarom hebben we er voor gekozen om de ondersteuning uit te breiden en nog laagdrempeliger aan te bieden."
Servicepunt
Inwoners met vragen over geld, inkomen en schulden kunnen kijken op de pagina van het Servicepunt. Consulenten van het Servicepunt zijn ook telefonisch te bereiken via (0343) 56 58 00. De Servicepunten zijn op 1 januari 2015 gestart. Inwoners met vragen over zorg en welzijn konden vanaf die
tijd al bij het Servicepunt terecht. Vanaf 10 maart dus ook voor inkomensvraagstukken.