Windkracht'21: er valt iets te kiezen. Rijnland lanceert 'guerrilla'..


Publicatiedatum : 4 maart 2015

Vandaag lanceerde het hoogheemraadschap van Rijnland de publiekscampagne voor de waterschapsverkiezingen op 18 maart. In
een volle bioscoopzaal in Trianon Leiden vond de premiere van de trailer Windkracht '21 plaats. Dijkgraaf Gerard Doornbos lichtte de campagne toe.

Windkracht `21

Het verhaal speelt in 2021. Een storm die eens in de 10.000 jaar voor komt, nadert onze kust. Houdt Rijnland het droog? Oftewel: heeft Rijnland als waterschap haar werk goed gedaan? Alleen de praktijk kan dit uitwijzen. De trailer is te zien op de website www.windkracht21.nl. Naast deze
filmtrailer prijken de hoofdrolspelers (acteurs en Rijnlandse inwoners) op filmposters die op veel plekken in de openbare ruimte zichtbaar zijn. Deze campagne helpt de kiezer bij de keuze om te gaan stemmen. "Wie betaalt, bepaalt uiteindelijk", aldus Gerard Doornbos (dijkgraaf).

Een goed verhaal

Waterschappen hebben een goed verhaal. Zij doen belangrijk werk, alleen realiseren de meeste mensen zich dit niet. Met deze nieuwe manier van campagne voeren wil Rijnland dit veranderen. Door te kiezen voor een totaal andere aanpak, prikkelt Rijnland de kiezers en maakt zij hen (opnieuw)
bewust van het belang van droge voeten, schoon en voldoende water.

Efficiente campagne

Ook Rijnland let op de kleintjes. Voor deze verkiezing is gekozen voor een efficiente campagnevoering tegen minimale kosten. Deze keer is de helft van het beschikbare budget op een andere manier besteed. "We gaan omzichtig om met het belastinggeld van onze inwoners en dat mag ook wel eens
gezegd worden", aldus Gerard Doornbos.... de echte dijkgraaf.