Campagne `Ik Pas' van start
Foto: wethouder Aldrik Dijkstra bij de aftrap van de campagne Ik Pas.
De campagne `Ik Pas' is maandagavond in De Ronde Venen van start gegaan. Volwassenen spreken tijdens de campagne af 30 dagen geen alcohol te drinken om zo het goede voorbeeld te geven aan jongeren. Uit onderzoek blijkt dat vooral het geven van het goede voorbeeld een positieve invloed heeft op
het alcoholgebruik van jongeren.
Het startsein werd maandagavond in de Boei in Vinkeveen gegeven. Daar verzorgde theatergroep Playback een interactieve theatershow waarbij ouders en pubers op een interactieve manier konden ervaren hoe zij een open gesprek kunnen voeren over alcoholgebruik. De theatershow werd goed bezocht en
de avond werd afgesloten met een alcoholvrije happy drink. Na de theatershow werden de ouders uitgedaagd om deel te nemen aan de landelijke "Ik Pas" campagne".
Wethouder Aldrik Dijkstra (Jeugd) was bij de show aanwezig. ,,Ik ben verheugd dat veel ouders bij de theatershow aanwezig waren. Daaruit blijkt dat dit onderwerp leeft en dat ouders graag met hun kinderen in gesprek willen over alcohol. Gezamenlijk interactief bezig zijn met dit onderwerp en
daarbij handvatten aangereikt krijgen maken het voor ouders makkelijker dit onderwerp met hun kinderen te bespreken. Niet alleen onder de ouders en hun kinderen, maar ook onder ouders onderling. Daarom worden de komende tijd meer van dit soort initiatieven georganiseerd door de gemeente, samen
met Ouderslokaal, Centrum Jeugd en Gezin en GGD regio Utrecht.''
Fotoonderschrift: wethouder Aldrik Dijkstra bij de aftrap van de campagne Ik Pas.