Unieke digitale beauty ervaring met YSL Beaute & Google Glass

Yves Saint Laurent Beaute gebruikt Google Glass om de klanten een unieke digitale ervaring in het verkooppunt te laten beleven. Op maandag 2 & 3 maart vind het exclusieve YSL Google Glass event plaats in de Bijenkorf Amsterdam.

In samenwerking met Google introduceert Yves Saint Laurent Beaute de eerste exclusieve Google Glass-make-upsessie die je ook thuis weer opnieuw kan ervaren. Maak kennis met een nieuwe digitale ervaring in de Bijenkorf Amsterdam.

Yves Saint Laurent Beaute zal National Make-up Artist Paul van Rompaey in het verkooppunt uitrusten met Google Glass. Hij zal de klanten maquilleren, de hele sessie - van het advies tot en met de uitwerking stap voor stap - opnemen met Google Glass en de opname later op die dag via e-mail doorsturen. Kortom een prive tutorial en een complete ervaring gericht op de gebruiker.

Google Glass neemt de make-upsessies rechtstreeks vanuit het oogpunt van de make-up artist op waardoor een subjectieve visie ontstaat: het lijkt alsof je in de spiegel kijkt. Hierdoor kunnen de verschillende make-upstappen veel gemakkelijker ontcijferd worden. De opnames zijn een unieke en nieuwe ervaring en sporen de klanten aan om de make-up ook thuis aan te brengen. Vrouwen klagen er al lang over dat ze er niet in slagen hun favoriete smokey eye of rode lippen kunnen reproduceren. Dankzij Google Glass en Yves Saint Laurent Beaute wordt de make-upsessie in het verkooppunt een persoonlijke trainingssessie die later thuis opnieuw nagemaakt kan worden met behulp van de ontvangen tutorial.

Yves Saint Laurent Beaute streeft ernaar zijn klanten ervaring aan te rijken en hun kennis uit te breiden. Dit initiatief is een voorbeeld van deze visie op de toekomst en van de manier waarop technologie en service bij de beauty counter versmelten tot content die verkoopt.

Google Glass wordt niet ontwikkeld voor de consumentenmarkt. Echter, dit houdt niet in dat YSL Beaute stopt met het gebruik van de Google Glasses in bezit van het merk. De samenwerking is een goed voorbeeld van hoe men de techniek van nu kan combineren voor creatieve initiatieven om zo unieke digitale ervaringen aan te bieden. Het merk zal verder gaan met het continu zoeken naar nieuwe technologieen om de beste persoonlijke tutorials aan te bieden aan de consument.

Over Yves Saint Laurent Beaute

Yves Saint Laurent Beaute creeert en verkoopt parfums en cosmetica. Sinds de lancering van Y in 1964 - nu al 50 jaar geleden - kennen de geuren van Yves Saint Laurent een enorm succes: Opium, Paris en de lijn L'Homme groeiden stuk voor stuk uit tot echte bestsellers. De make-up van Yves Saint Laurent combineert de meest geavanceerde technologie met juweeltjes van verpakkingen. Iconische producten zijn onder andere Touche Eclat, Mascara Volume Effet Faux Cils, Rouge Pur Couture en Vernis `a Levres. Lloyd Simmonds is de creatief directeur make-up van het merk. De huidverzorging is een combinatie van geavanceerde wetenschap, glamour en zinnenstrelend genot. De iconische lijnen zijn Forever Youth Liberator, Forever Light Creator. www.yslbeauty.com

Over Google Glass

Een van de meest bijzondere producten van Google van de laatste jaren is Google Glass: een draagbare computer in de vorm van een bril die informatie projecteert op een klein display voor je ogen. Glass werkt als een verlengstuk van je smartphone en je bedient de slimme bril door middel van spraakcommando's of door met je vinger op de touchpad op het montuur te tikken. Google Glass wordt niet ontwikkeld voor de consumentenmarkt. Echter, dit houdt niet in dat YSL Beaute stopt met het gebruik van de Google Glasses in bezit van het merk. De samenwerking is een goed voorbeeld van hoe men de techniek van nu kan combineren voor creatieve initiatieven om zo unieke digitale ervaringen aan te bieden. Het merk zal verder gaan met het continu zoeken naar nieuwe technologieen om de beste persoonlijke tutorials aan te bieden aan de consument.