Focus op datagedreven klant leidt tot sterk resultaat T-Mobile in 2014

Focus op datagedreven klant leidt tot sterk resultaat T-Mobile in 2014

Focus op hoogwaardige datagedreven klanten in 2014

EBITDA stijgt 27,3 procent naar €630 miljoen

Uitbouw 4G-netwerk: landelijke dekking eind 2015

Meer focus op ‘no-nonsense’ segment met het merk BEN

De aanhoudend sterke focus van T-Mobile Netherlands op mobiel internet, het aanbod van een kwaliteitsnetwerk en flexibele, aantrekkelijke dataproposities heeft zich in 2014 uitbetaald. Het bedrijf is er in 2014 in geslaagd om hoogwaardige, datagedreven klanten aan te trekken en te behouden. Dit heeft geleid tot een stijging van de ARPU van 4,3 procent naar €24 en een EBITDA-groei van 27,3 procent naar €630 30 miljoen. In lijn met de tendens binnen de sector daalde de totale omzet ten opzichte van vorig jaar met 6,9 procent naar €1,551 miljoen, door de algehele prijsdalingen een de lagere inkomsten door minder bundeloverschrijding van onze klanten.

De klanten van T-Mobile verbruikten in 2014 128 procent meer data dan in 2013, wat leidde tot een stijging van zes procent non-voice revenue. Mark Klein, CEO T-Mobile Netherlands: “Onze keuze voor het beste netwerk en aantrekkelijke, flexibele 4G-databundels spreekt onze klanten aan. Dit blijkt uit de cijfers over 2014. Daarnaast hebben we de dalende inkomsten in 2014 weten te compenseren door strenge kostenbeheersing, wat tot een stijging van onze EBITDA heeft geleid. De verkoop van Simpel en de verminderde focus op prepaid hebben geleid tot een daling van het aantal klanten.”

Uitrol van 4G

De uitrol van het nieuwe mobiele 4G-netwerk verloopt volgens plan. Ruim een miljoen klanten van T-Mobile maakt dagelijks gebruik van het mobiele 4G datanetwerk en dit aantal zal in 2015 naar verwachting in rap tempo blijven stijgen zodra T-Mobile landelijke dekking heeft. Klein: “We bouwen een compleet nieuw netwerk in Nederland op basis van de nieuwste technologie en uitstekende frequenties. Met vijfduizend antennes bieden we in stedelijke gebieden de dichtste antennedekking van alle aanbieders. We werken aan een hoogwaardig netwerk met een capaciteit die klaar is voor uitzonderlijke datagroei in de toekomst.” Het onafhankelijke data-analysebureau DIKW analyseerde in het vierde kwartaal ruim 100.000 Ookla snelheidstests in de gemoderniseerde gebieden van T-Mobile. Uit deze analyses is gebleken dat de netwerksnelheid van T-Mobile in het dekkingsgebied gemiddeld het hoogst is voor downloaden, uploaden en ping. Ookla is 's werelds meest gebruikte tool voor de meting van vaste en mobiele internetsnelheid.

Twee merken

Met de verkoop van Simpel en de stopzetting van het merk MTV Mobile in 2014 gaat T-Mobile Netherlands in 2015 door met twee sterke merken op de Nederlandse markt: T-Mobile en BEN. “We verwachten veel van BEN in 2015 als ‘personal budget-challenger’. BEN is na meer dan tien jaar nog altijd een zeer gerespecteerd en geliefd merk met een trouw klantenbestand. Door zijn aanbod van ‘no-nonsense’ mobiele telefonie, mobiel internet, een geweldige netwerkervaring en betrouwbare diensten tegen een concurrerende prijs biedt het merk uitstekende perspectieven in dit zeer competitieve segment”, aldus Klein.

Over T-Mobile in Nederland

Met 3,9 miljoen klanten is T-Mobile Netherlands, onderdeel van Deutsche Telekom, een van de grootste aanbieders van mobiele telecommunicatie voor consumenten en zakelijke klanten. T-Mobile biedt klanten op eenvoudige en aantrekkelijke wijze toegang tot mobiele telecommunicatiediensten en is toonaangevend op het gebied van mobiel internet. T-Mobile Netherlands voert de merken T-Mobile en BEN.