Salesforce publiceert cijfers vierde kwartaal en volledig boekjaar 2..


donderdag 26 februari 2015

Salesforce (NYSE: CRM), het Customer Success Platform en 's werelds meest gebruikte CRM-applicatie, heeft de financiele resultaten bekendgemaakt van het vierde kwartaal en het volledige boekjaar 2015 (eindigend op 31 januari 2015).

* Omzet vierde kwartaal $1,44 miljard, 26 procent meer dan het voorgaande jaar;
* Omzet volledige boekjaar $5,37 miljard, 32 procent meer dan het voorgaande jaar;
* Uitgestelde omzet $3,32 miljard, 32 procent meer dan het voorgaande jaar;
* Operating cash flow voor het volledige boekjaar $1,17 miljard, 34 procent minder dan het voorgaande jaar;
* Omzetverwachting voor het eerste kwartaal over boekjaar 2016 bevestigd op $1.485 - $1.505 miljard;
* De omzetverwachting voor het gehele boekjaar 2016 zal liggen tussen de $6.475 en $6.520 miljard.

Quotes

`Ook dit jaar heeft Salesforce weer een exceptionele groei doorgemaakt, zowel de omzet, uitgestelde omzet en operating cash flow groeiden met meer dan 30 procent. Hiermee overtroffen we onze eigen verwachtingen in non-GAAP operating margin improvement', stelt Marc Benioff, CEO van Salesforce.
`Salesforce heeft sneller dan welk enterprise softwarebedrijf dan ook een jaarlijkse omzet van $5 miljard bereikt. Het volgende doel is om als snelste de mijlpaal van $10 miljard te halen.'

Over Salesforce

Salesforce (NYSE: CRM), het Customer Success Platform, levert cloud computing-oplossingen en biedt - in abonnementsvorm - een geintegreerd online platform voor relatiebeheer, verkoop, service en marketing. Meer dan 100.000 bedrijven wereldwijd, varierend van het MKB tot multinationals,
transformeren hun organisatie naar een werkelijk vraaggestuurde organisatie met Salesforce. Het bedrijf helpt organisaties hun klantgerichte processen zo te stroomlijnen, dat zij zeer snel kunnen inspelen op bestaande en nieuwe klantbehoeften en -wensen.

Daarnaast biedt het bedrijf met het Salesforce1-platform naast eigen toepassingen ook business applicaties van partners, via de snelgroeiende AppExchange. Deze apps zijn eenvoudig te integreren met de omgeving van eindgebruikers en zijn op nagenoeg alle mobiele platformen beschikbaar.

In de Benelux werken bedrijven van uiteenlopende grootte met Salesforce, zoals KLM, PostNL, Philips, Nationale Nederlanden, Coca Cola, TVH, Telenet, Van Gansewinkel, eMerus, Mylaps, MKB Servicedesk en The Cloakroom.

Ga voor meer informatie naar www.salesforce.com/nl of volg op Twitter @Salesforce_NL.