Gemeente Cranendonck / Actueel / Laatste nieuws / Nieuw: app voor me..


Een losliggende stoeptegel, een straatlantaarn die geen licht geeft, of een verstopte rioleringsput? De gemeente Cranendonck heeft nu een app waarmee u deze en andere problemen in de openbare ruimte 24 uur per dag, 7 dagen per week kunt melden met uw smartphone. We willen onze inwoners hiermee
nog beter van dienst zijn.

Hoe werkt het?
In de appstore van uw iPhone of Androidtoestel kunt u de `MijngemeenteApp' downloaden. Komt u ergens in de openbare ruimte iets tegen dat hersteld moet worden, dan kunt u dit via deze app ter plekke aan ons doorgeven. U kunt via de app uw locatiegegevens en een foto van de situatie meesturen.
Zo wordt uw melding nauwkeurig geregistreerd en weten onze medewerkers precies waar ze moeten zijn om het probleem te verhelpen. Via e-mailberichten houden we u uiteraard op de hoogte van de voortgang.

Waarom?
Vorig jaar heeft de gemeente het Cranendoncks e-panel opgericht om twee tot drie keer per jaar meningen te kunnen peilen via een online enquete. De resultaten van de enquete gebruiken wij om onze dienstverlening verder te verbeteren.

Meer dan de helft van de panelleden gaf in de laatste enquete aan klachten en meldingen het liefst online door te geven. Ook gaf ongeveer driekwart van de panelleden aan te willen weten of de melding in behandeling is genomen en wat de voortgang is. Daarom introduceert de gemeente nu een app
waarmee via een smartphone problemen in de openbare ruimte kunnen worden doorgegeven. Via e-mail wordt degene die de melding heeft aangemaakt vervolgens op de hoogte gehouden van de voortgang.

Meer weten?
Wilt u meer weten over de MijngemeenteApp of over hoe het werkt? Download de handleiding over de MijngemeenteApp.

Te downloaden:

* MijngemeenteApp handleiding.pdfpdf(1,41 MB)

Document download informatie:

* Bestanden met de extensie .pdf kunnen gelezen worden met bijvoorbeeld: Adobe Reader