Gecombineerde aanslagbiljetten gemeentelijke belastingen verzonden


25 februari 2015

Gecombineerde aanslagbiljetten gemeentelijke belastingen verzonden

Almeerse huishoudens en bedrijven ontvangen deze week het jaarlijks gecombineerde aanslagbiljet voor de gemeentelijke belastingen. Sinds dit jaar verstuurt de gemeente Almere het biljet ook digitaal via de Berichtenbox van MijnOverheid. De gecombineerde aanslag bestaat voor de meeste mensen
uit onroerendezaakbelasting (OZB), rioolheffing en afvalstoffenheffing. Ook de hondenbelasting wordt via de gecombineerde aanslag betaald.

Alle tarieven voor 2015 zijn te vinden in de Belastingfolder 2015 op almere.nl/belastingen. Op deze pagina is ook meer informatie over de gecombineerde aanslag te vinden. Verder is het mogelijk om via deze pagina:
o kwijtschelding aan te vragen;
o een afspraak te maken bij Belastingen.

Daarnaast is het mogelijk de volgende belastingzaken digitaal te regelen:

o het inzien van het aanslagbiljet en het taxatieverslag van de woning;

o een hond aan- of afmelden voor de hondenbelasting;

o bezwaar maken tegen de vastgestelde WOZ-waarde of opgelegde aanslag;

o een machtiging voor automatische incasso aanvragen of wijzigen.

Gecombineerd aanslagbiljet digitaal verstuurd

Sinds dit jaar biedt de gemeente Almere het gecombineerde aanslagbiljet ook digitaal aan via de Berichtenbox van MijnOverheid. De 12.000 huishoudens die zich hier al voor hebben aangemeld, ontvangen hun gecombineerde aanslag niet meer per post, maar in hun digitale brievenbus. Inwoners die hun
gecombineerde aanslagbiljet in het vervolg ook liever digitaal willen ontvangen en bekijken, kunnen zich met hun DigiD via mijnoverheid.nl registreren.