Internetbureau Mangrove in zee met strategische investeerder


maandag 23 februari 2015

Keadyn accelereert groei Mangrove

De Nederlandse investeerder Keadyn heeft een belang verworven in internetbureau Mangrove. Hiermee wordt het een strategische investeringspartner van Mangrove. Het internetbureau kan nu een volgende stap zetten in de ontwikkeling van webproducten met een optimale `digital user experience'.

Internetbureau Mangrove heeft vestigingen in Rotterdam en Amsterdam en een team van in totaal 40 medewerkers. Zij is gespecialiseerd in het ontwikkelen van websites en apps met de beste digitale gebruikerservaring en ondersteunt haar opdrachtgevers met online marketingactiviteiten. Keadyn is
een onafhankelijke Nederlandse investeringsmaatschappij die tot doel heeft om de groei binnen sterke bedrijven te versnellen. Het meest recente wapenfeit is de verkoop van startup Nestpick aan het Duitse Rocket Internet

Groeikansen

Martijn Don, eigenaar van Keadyn over de investering: "Mangrove is een mooi bedrijf met een uitstekende reputatie en een indrukwekkend klantenportfolio. Met alles wat Mangrove te bieden heeft, kunnen wij onze participaties beter ondersteunen op het gebied van conceptontwikkeling, design,
technologie en online marketing. Daarnaast zien we uitstekende mogelijkheden voor Mangrove om significant te groeien de komende jaren. Daar willen we graag aan bijdragen. Door het huidige team is er een uitstekende basis gelegd. Wij gaan ons samen met hen inspannen om de groeiambitie waar te
kunnen maken."

De groeikansen voor Mangrove komen voort uit de ontwikkelingen op de digitale markt. Roel Schiefelbusch, managing partner van Mangrove: "De vraag naar websites en apps die de beste gebruikerservaring bieden, zal alleen maar groeien. Daarbij wordt snelheid steeds belangrijker, en dat is precies
waar Mangrove goed in is: voor de troepen uitlopen in de adoptie van nieuwe technieken en zo flexibel en snel kunnen inspelen op klantwensen. Om aan de vraag te kunnen voldoen zetten we in op versnelde groei, waarbij sterk gefocust wordt op de instroom van high potentials. Deze high potentials
worden intern bij Mangrove verder opgeleid." Het van oorsprong Rotterdamse bureau opende al een vestiging in Amsterdam.

Director of user experience

Mangrove wil zich met deze investering de komende jaren verder op de kaart zetten als leidend digital user experience-bureau. "De rol van internetbureaus verandert en daar spelen we op in. Wij vervullen steeds vaker de rol van `director of user experience'. Klanten hebben zelf experts of
developmentteams in huis en door met hen samen te werken en onze kennis in te brengen, komen we steeds dichter tegen organisaties aan te zitten. Onze focus ligt de komende jaren op het verder uitbouwen van dit soort vormen van samenwerking," aldus Schiefelbusch.

Het is niet alleen de kapitaalinjectie die Mangrove naar een hoger plan tilt. In Keadyn vindt zij een partner die naast kapitaal ook strategische waarde toevoegt. Volgens Schiefelbusch sluit de ambitie van Mangrove goed aan op het portfolio van Keadyn. Door samen te werken, ontstaat synergie:
"De investeringspartner brengt veel kennis, ervaring en een netwerk mee, waar wij van kunnen profiteren. Dat gaat onze groei absoluut versnellen."

Over Mangrove

Mangrove is een internetbureau met Rotterdamse wortels, dat is opgericht in 1997. Als internetbureau ontwerpt en ontwikkelt het apps, responsive websites, online platformen en verzorgt het de online marketing voor haar opdrachtgevers. Altijd met de beste digitale gebruikerservaring als doel.
Mangrove werkt aan programma- en productontwikkeling voor een grote varieteit aan klanten. Het heeft onder meer KNMI, KwikFit, VARA, de Lotto, Omron, Het Nationale Park De Hoge Veluwe, DFDS Seaways in Kopenhagen en the Committee of the Red Cross in Geneve in haar portfolio.